זאב פרנס, בעל משק חקלאי ממושב כפר ברוך שבעמק יזרעאל, נחקר ע"י רשות המסים בחשד כי השמיט הכנסות בסך של מאות מיליוני אירו מפעילותן של חברות בחו"ל מהדו"חות שהגיש לפקיד שומה עפולה. בהמשך היום (שלישי) הובא החשוד בפני שופט בית משפט השלום בחיפה ושוחרר בתנאים מגבילים. חקירתו נמשכת.

חשד: הוציאו במרמה עשרות מיליוני שקלים מביטוח לאומי
מעצב גרפי מוכר נעצר בחשד לעבירות מס בסך שלושה מיליון שקלים ממכירות NFT

החקירה הפכה לגלויה הבוקר, כאשר חוקרי רשות המסים ערכו חיפוש בביתו של פרנס ותפסו כרטיסי אשראי של חשבונות בנקים בחו"ל, בהם עשה החשוד שימוש, ומסמכים המעידים על מכירה וקנייה של חברות הפועלות בתחום האנרגיה המתחדשת מרחבי העולם, בהיקף של מאות מיליוני אירו. 

מהחקירה עולה חשד, כי מאז שנת 2000, מנהל החשוד מערכת של עסקים בחו"ל במסגרת חברות שנרשמו במדינות שונות ביניהן: רוסיה, פולין, שוויץ, ואנגליה. כמו כן, על פי החשד, ניסה החשוד בשלב מסוים להעביר סכום של 50 מיליון דולר מחשבונות בחו"ל לחשבונו בארץ, בטענה כוזבת כי מדובר בכספים שמקורם בפעילות שביצע עבור ארגונים וולונטריים ברחבי העולם.

מטעם עורכי הדין המייצגים את מר פרנס, תמיר קלדרון ורמי זועבי, ממשרד עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, גרוס ושות' נמסר: "צר לנו כי שאלת מיסוי אזרחית בפני פקיד השומה הפכה לחקירה פלילית מיותרת כנגד אזרח ישר דרך שמעולם לא דבק בו רבב. מדובר בחקלאי, איש אדמה ועבודה, ציוני בכל רמח אבריו, אשר רוח התרומה שלו לא תסולא בפז וחקוקה בדברי הימים של תקומת הארץ. אנו משוכנעים כי תיק החקירה יסתיים במהרה כלעומת שנפתח ומהטעם הפשוט והברור ביותר - מעולם לא התקבלה הכנסה בידי מר פרנס עליה לא דיווח לרשויות המס ובכלל".