בעלי קרקע פרטית בנגב הגישו לאחרונה עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בו הם דורשים לפנות בדואים, שלטענתם פלשו אל שטחם, שכיום נמצא באזור הכפר אבו קוידר. על פי העתירה, המדינה הבטיחה כבר לפני עשור כי תדאג לפינוי, אך מאז לא קרה דבר, ולפלישה נוספו עוד מאות מבנים בלתי חוקיים שנבנו על הקרקע. 

עוד על פי העתירה: "בני שבט אבו קוידר השתלטו על שטח סמוך לנבטים בנגב, ובתוך כך פלשו לחלקה בבעלות יהודית פרטית והקימו עליה מספר רב של מבנים, כאשר בשלב מסוים המדינה עצמה אף בונה עבורם בשטח מספר מבני חינוך. עתירה קודמת שהגישו בעלי הקרקע לפני כעשור נדחתה על בסיס התחייבות המדינה בפני בית המשפט לפעול לפינוי המשפחות מהשטח ולאכוף כנגד כל בניה חדשה".

בתנועת רגבים טוענים כי המדינה לא עמדה בהתחייבויותיה: "לאורך השנים רק כ - 15 משפחות חתמו על הסכם פינוי ואף הם טרם מומשו. במקביל, הבניה בשטח החלקה הפרטית המשיכה ונוספו מאות מבנים חדשים מה שלמעשה הכפיל את מספר המבנים. לאור נתונים אלו כאמור, הגישו בעלי הקרקע עתירה חדשה".

"במשך יותר מעשור אנו מלווים את בעלי הקרקע שפנו לבית המשפט כדי לקבל את רכושם בחזרה ולזכות בצדק המגיע להם בזכות ולא בחסד", אמר עמנואל לזר, רכז דרום בתנועת רגבים, והוסיף: "בית המשפט דחה את העתירה וקבע שעלינו להמתין להסדרה שהמדינה התחייבה לבצע. אך בפועל, במשך השנים שחלפו נבנו מאות מבנים לא חוקיים חדשים על הקרקע, ומולם נחתמו קומץ 'הסכמי הסדרה' שכלל לא מומשו. ההתנהלות הזו מוכיחה מעל לכל ספק, שטענות המדינה כי היא פועלת להסדרה לא מחזיקות מים".