בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) את ערעור הפרקליטות והחמיר לשלוש שנות מאסר את עונשו של פבלו בלוך, אשר הורשע בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפת קטין באשקלון.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות, הקטינה חזרה הביתה עם אחיה לאחר ששיחקו בגן משחקים קרוב לביתם. בלוך אשר טייל בפארק עם כלביו אותה עת, הלך אחריהם, וברגע שעמדו להיכנס בשער ביתם, התקרב בלוך אל הקטינה מאחור, אחז בה בכוח, כך שביד אחת סתם את פיה וביד השנייה לפת את בטנה וסובב אותה חזרה לכיוון הפארק והחל להתקדם איתה. זאת, בעוד אחיה הקטן שלא הרפה מידה, נגרר יחד איתה.

הקטינה התנגדה למעשיו, אך בלוך לא חדל ממעשיו ואף היסה אותה. הקטינה המשיכה להתנגד עד שנפלה לארץ, בלוך המשיך לגרור אותה, בעודה צועקת, עד שחדל ממעשיו, אמר לה "סליחה" וברח לכיוון הפארק. בד בבד, שכן ששמע את צעקות הקטינה, יצא מביתו וניגש לבדוק מה קרה.

לאור האמור, הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע את בלוך בניסיון חטיפה ותקיפת קטין, וגזר עליו 28 חודשי מאסר בפועל, מאסרים על תנאי, ופיצוי בסך 15 אלף שקלים. המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור שבמסגרתו נטען כי בית המשפט שגה עת גזר על בלוך עונש שאינו הולם את חומרת מעשיו.

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה כי לאור חומרת המעשים, ולאור עברו הפלילי של בלוך, היה מקום להחמיר בעונשו של במידה ניכרת. אולם, בהתחשב בכך שבלוך הודה בעובדות כתב האישום וחזר בו מהערעור על הרשעתו, הוחלט להחמיר את עונשו לשלוש שנים.