בתום בחינה מקצועית, ולאחר עבודת מטה שבה נטלו חלק מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב, ראש אגף התכנון במשטרה, ראש אגף תמיכה לוגיסטית, וראש אגף משאבי אנוש, הוחלט היום (רביעי) במשטרה להצמיד לכל שני לוחמים בימ"מ רכב מבצעי, וזאת במטרה לצמצם את זמן התגובה בהגעה לזירות באופן משמעותי.

הודעה זו העביר המפכ"ל למפקד הימ"מ בצל ההתרעות הבלתי פוסקות לפיגועים, והצורך בפעילות ותגובה מהירה של לוחמי הימ"מ בלא מעט זירות.

עד היום, רכבים מבצעים סופחו לצוותים המורכבים מחמישה שישה לוחמים, כך שהקצאת יותר רכבים לטובת הלוחמים מקצרת את זמן ההגעה שלהם במקרה של הקפצה או הגעה לטיפול באירועים. במשטרה מציינים כי הצמדת רכב מבצעי ללוחמי הימ״מ מקבלת משנה תוקף משמעותי בתקופה זו, בה יש עשרות התרעות לאירועי פח״ע לאור יחודיות היחידה, אופיה, והדרישות המבצעיות ההולכות וגוברות עם כוחות שב״כ וצה״ל בשטחים. 

המפכ״ל יעקב שבתאי אמר: ״הימ״מ שהוכרה לפני כשנה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור עוסקת מדי יום בסיכול טרור, ובהגנה יום יומית על אזרחי המדינה. הצמדת כלי הרכב ללוחמים גם כשאינם בתפקיד, היא משמעותית בתקופה זו, ותביא לכך שצוותי הלוחמים יקצרו את זמני ההגעה לאירועי חירום. כבר הוכח לא אחת, כי הימ״מ מנע פיגועי טרור מתוכננים, ופגע פגיעה אנושה בתשתיות טרור, לצד סיכול אירועים פליליים שבהם היה חשש לחיי אדם כמו חטיפות, התבצרות, ותכניות לרצח שסוכלו בזכות היחידה".