הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד רן רוט

כשאלכס ואלינור נפרדו, אלינור, האמא של שלושת ילדיו הקטנים, לקחה אותם לגור איתה אצל ההורים שלה. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

הם נפרדו אחרי 8 שנות נישואים ו- 3 ילדים. כשהם התאהבו לאלכס הייתה תכנית מאוד מסודרת של העתיד שלו. גם המקצועי וגם האישי. אלכס הוא בכלל טיפוס שמקבל החלטות וגם מוציא אותן לפועל. התכנית המקצועית הייתה להשקיע בעבודה ולהתמקד בענף הייטק, ולפחות החלק הזה התקדם באופן סביר. החלק האישי קצת הסתבך לו. אלכס רצה משפחה גדולה וחמה, עם הרבה ילדים והרבה שמחה.

זה כבר פחות הסתייע. אלינור של לפני הנישואין הייתה אוהבת ומפנקת, היא הייתה צעירה ועבדה כסייעת בגן ילדים ואלכס היה בטוח שהיא תהייה אם השנה. אמנם נולדנו להם שלושה ילדים בלוח זמנים מאוד קצר, אבל זה כנראה קרה מחוסר זהירות ותכנון נכון מצידה של אלינור ולא מתוך רצון להרבות במצווה. 

אלינור לא עבדה וטיפלה בשלושת הילדים בבית, שזו עבודה לא קלה בכלל בפני עצמה, אלכס עבד קשה גם בעבודה וגם כשהגיע הביתה ובכל זאת, בהיותו האחראי היחידי על הפרנסה, עבד שעות רבות. 

הם התרחקו אחד מהשני, רבו הרבה, לפעמים זה גם גלש לצעקות וקללות ובאיזשהו שלב אלינור לקחה את הילדים וחזרה הביתה להורים שלה, למקום בו היא גם קיבלה הרבה עזרה מההורים וגם הרגישה שוב קצת ילדה.

היא הגישה תביעה וקיבלה דמי מזונות זמניים שחושבו בהתבסס על זמני שהייה לא שיווניים, מפני שניים מהילדים היו מתחת לגיל שש, ובהתחשב בכך שאלינור לא עבדה כלל בעוד שאלכס הרוויח משכורת יפה. 

אבל אלכס מסתבר החליט לתעדף את החלק האישי בחייו על פני המקצועי. הוא בחר במשפחה והוא רצה להיות הילדים והוא גם עשה שינויים משמעותיים בחייו. הוא החליט לעבור לגור קרוב לילדים כדי שיוכל להיות איתם יותר.

הוא עזב את העבודה שלו והתחיל לעבוד במקום שסמוך יותר לבית החדש. הוא גם הרוויח פחות וגם הבין שאפשרויות הקידום שלו פוחתות, אבל הוא קיבל את זה בהשלמה. ועדת התסקירים של שירותי הרווחה בחנה את השינוי שהוא עשה בחייו והמליצה על מתכונת זמני שהות שוויונית, כולל לינה. 

עכשיו הילדים היו אצלו הרבה, ולמרות שהם באמת קטנים הם גם נשארו לישון והוא היה בטוב, אבל כלכלית זה גם היה קשה וגם הרגיש קצת לא פייר והוא הגיש בקשה להפחתת המזונות. 

נכון שאלכס ישלם מעכשיו פחות מזונות, אבל הוויתור על ההפרש מההכנסה מהעבודה הקודמת היה גבוה יותר, הוא גם ויתר על מקום עבודה בו דרכו לקידום ולשכר גבוה יותר היו מובטחים. לא תמיד מבקשים גברים משמורת משותפת גם כדי להשיג רווחים חומרים. אלכס השיג בעיקר רווחים נפשיים. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.ilלביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד רן רוט