הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

ניצחון בצפון: חיים חליוה, בלי של המקומון "כוכב הצפון" ויו"ר הוועד המקומי של היישוב פוריה עילית, יקבל פיצוי של 416 אלף שקלים מראש עיריית טבריה לשעבר, רון רובי, לאחר שביהמ"ש קיבל את התביעה שהגיש נגדו. באמצעות עוה"ד בן קרפל ואדם קרפל, טען חליוה כי קובי הכפיש אותו ברשת החברתית פייסבוק בלא פחות מ-26 פרסומים שונים. "קריאת הפרסומים", נכתב בפסק הדין, "מביאה למסקנה שאין מדובר בהגזמה אלא בהשתלחות פוגענית, מבזה ומשפילה, כעולה מהפרסומים, המדברים בעד עצמם בעניין זה... פרסומים שבאו בכוונה לפגוע בשמו הטוב של התובע".

את התביעה הגיש חליוה הוגשה ביוני 2018 באמצעות עו"ד קרפל. בתביעתו, דרש חליוה פיצוי של מיליון שקלים בשל 26 פרסומים בפייסבוק, חלקם סרטונים, שהופצו על ידי קובי בין השנים 2018-2016. בין היתר, כך לפי התביעה, כונה חליוה, בין השאר, "פח אשפה אנושי", "מושחת", "אויב מר", "עיתונאי שמנהל עיתון ברמייה ובדרך לא חוקית". בפרסומים נוספים תיאר קובי את חליוה כנע ש"מנסה לסחוט כל ראש עיר בטבריה", כ"נוכל סדרתי", וכ"אדם שכל כולו הרס ונזק לעיר טבריה".

להגנתו טען קובי כי עומדת לו הגנה של אמת בפרסום וכי מדובר בביקורת הכוללת מצב עובדתי שהוכח. לדבריו, הוא מקדיש את עיקר זמנו לפעילות חברתית, בין היתר באמצעות קבוצת הפייסבוק "מרימים את טבריה מהקרשים" שבראש הוא עומד.

בפסק הדין שניתן על ידי השופטת ברכה לכמן מבית משפט השלום בטבריה נקבע כי קובי לא הצליח להוכיח את האמת בפרסומיו ועל כן לא עומדת לו הגנה זו. ביהמ"ש דחה גם את הטענות של קובי לפיו מדובר בפרסומים שהם זוטי דברים, שנעשו במסגרת קמפיין פוליטי כלפי איש ציבור. "מתוכנם של הפרסומים", כתבה השופטת, "עולה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, היסוד של הכוונה לפגוע". 

עוד צוין בפסק הדין כי קובי לא התנצל, לא הסיר את הפרסומים ואף גרם להתארכות ההליכים ללא הצדקה. "בקביעת הפיצוי", פסקה השופטת בפסק הדין, "הבאתי בחשבון את תוכנם המשתלח, המשמיץ והמבזה, החורג מכל אמת מידה מקובלת של שיח, חומרת האמירות המצויה ברף חומרה גבוה, היקף הפרסומים, הביטויים הקשים בהם תיאר את התובע פעם אחר פעם, התקופה הארוכה בה פורסמו הפרסומים, החל משנת 2016 והאחרון בהם פורסם בשנת 2018".

"קריאת הפרסומים", נכתב עוד, "מביאה למסקנה שאין מדובר בהגזמה אלא בהשתלחות פוגענית, מבזה ומשפילה, כעולה מהפרסומים, המדברים בעד עצמם בעניין זה... פרסומים שבאו בכוונה לפגוע בשמו הטוב של התובע".

בית המשפט קבע כי בעבור כל פרסום ישלם קובי פיצוי של 16 אלף שקלים, ובסך הכל הוא ישלם 416 אלף שקל. לסכום זה נוסף עוד סכום של 40 אלף שקל עבור שכר טרחת עורך דין. חליוה יוצג על ידי עורכי הדין בן קרפל ואדם קרפל. את קובי ייצג בהליך עו"ד אדיר מזוז.
עורכי הדין בן קרפל ואדם קרפל שייצגו את חליוה נגד רון קובי מסרו: " אנחנו מברכים על תוצאת פסק הדין, ועל טיהור שמו של מר חליוה. צדק רב נעשה.אך אנחנו עוד לומדים את פסק הדין שאינו חף מקשיים. סכום הפיצוי, שהוא בבחינת ״שיא״, נראה גבוה לכאורה, אך בפועל לעמדתנו אינו גבוה מספיק בנסיבות העניין".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר