לאחר הפרסום במעריב: המשטרה הודיעה כי תפתח מחדש את תיק החקירה של אירוע בו צעיר יהודי הותקף על ידי סדרנים ערבים במרתון תל אביב לפני כשבועיים. לאחר האירוע המדובר, החשודים נעצרו לחקירה, אך שוחררו לאחר זמן קצר - והתיק נסגר בסופו של דבר.

פרקליטו של הצעיר, עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, תיאר את התקיפה בערר ששלח למשטרה: "מרשי הינו תושב העיר, כבן 30 ,אשר עובד למחייתו כשליח בבתי קפה בעיר. מרשי נסע על אופנוע במסגרת עבודתו, ונכנס לרח' דוד המלך שם הותר לו לנסוע ע"י שוטר שהיה במקום. בקצה הרחוב, עמדו סדרנים בני מיעוטים, וכשהבחינו בו הורו לו כי המעבר אסור. מרשי שמע לדבריהם, ופנה להסתובב ולחזור לאחוריו. לפתע הסדרן הניח את רגלו על גלגל האופנוע ומנע ממרשי לזוז. יצוין כי מרשי לבוש ציצית וניכרת זהותו היהודית. מרשי גרר את האופנוע לאחור בכדי לא להתעמת עם הסדרן וניסה להעלותו אל המדרכה, אך הלה מנע זאת ממנו וחסם את דרכו".

"מרשי מחה בסדרן כי אין לו כל סמכות למנוע ממנו, או אז החל לתקוף אותו במכות קשות. הסדרן לקח את מפתחות האופנוע ממרשי, ניגש לאופנוע והרס את הסוויץ של האופנוע. מרשי הביט בחרדה כיצד מקור מחייתו קורס לנגד עיניו וחש חוסר אונים קשה. הסדרן המשיך להתנפל על מרשי, ותקף אותו במכות קשות הכוללות אגרופים לראשו ובעיטות, בשלב מסוים חנק את מרשי בחוזקה, והוא נפל על הקרקע בחוזקה. במהלך התקיפה צעק לעברו "יאהוד יאהוד, אינתה יאהוד", הוסיף.

בהמשך דבריו, הוא פירט את השתלשלות האירועים: "לתקיפה הצטרף סדרן נוסף אשר תקף את מרשי בגז פלפל. סדרן זה בהמשך הזעיק את חבריו בשיחת טלפון. עדי ראיה הזעיקו שוטרים של השיטור העירוני שהיו במקום והללו חדלו את התקיפה. משטרה שהגיעה למקום ברגע האחרון מנעה מקבוצה גדולה של בני מיעוטים שבדיוק הגיעה למקום לעשות לינץ' במרשי. שני הסדרנים נעצרו, ומרשי הפצוע פונה לבי"ח איכילוב, שם שהה עד שעת ערב מאוחרת. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למרשי שבר בכף היד ופציעה ברגל שמאל, לצד כאבים עזים וקושי להירדם בלילות כתוצאה מטראומה נפשית".

המותקף היהודי  (צילום: ארגון חוננו)
המותקף היהודי (צילום: ארגון חוננו)

"מרשי הגיש תלונה בתחנת לב תל אביב.  לתדהמתו של מרשי, ככל הידוע לו הרי שהחשודים שוחררו בתחנה לאחר זמן קצר, ע"פ החלטת קצין, ללא כל תנאי מגביל, וכן הוא עודכן כי התיק נסגר", הדגיש. 

עו"ד בלייכר התייחס להחלטה, שנתקבלה לאחר פניית הארגון, ואמר: "אזרחי ישראל נתונים כל העת תחת טרור נסתר כאשר פורעים איסלאמיסטיים מנצלים כל הזדמנות כדי להכות באלימות להפיל ולבזות את קרבנותיהם. טוב עשתה המשטרה שפתחה את התיק מחדש. מדובר באירוע אלימות אנטישמי עם תוצאת קשות ואנו מקווים שעתה ייעצרו החשודים וימוצה עמם הדין עד תום".