בתום חקירה סמויה שנוהלה בשבועות האחרונים על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב ציון במשטרה ואגף החקירות בביטוח הלאומי נעצר אתמול תושב ירושלים בחשד לעבירות הונאה וזיוף מסמכים רפואיים תוך מצג שווא לשם הוצאת קצבאות במרמה בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים מקופת הביטוח הלאומי.

מדובר בחקירה משותפת של משטרת ישראל יחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי ורשות המיסים. זה שבועות ארוכים, מקיימת היל"פ במרחב ציון שבמחוז ירושלים חקירה סמויה יחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי ויחידת חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המסים, לאחר שנציגי ביטוח לאומי פנו למשטרה עם מידע וחומרי חקירה שביצעו בעקבות חשדם לעבירות הונאה רחבת היקף באמצעותה נגבו כעשרה מליוני שקלים מכספי הציבור. 

מהחקירה עלה החשד להונאה שנעשתה תוך שימוש במסמכים רפואיים מזויפים החתומים כביכול על ידי בתי החולים "הדסה" עין כרם, "שערי צדק" וביקורים אצל רופאים שבפועל לא התקיימו כלל, על רקע לקות שמיעה, שכביכול העידה על נכות בקרב  עשרות רבות של ילדים מעשרות משפחות המתגוררות בערים שונות ברחבי הארץ. 

ביום ראשון כאמור עם המעבר  לשלב הגלוי של החקירה עצרו בלשי המשטרה מיל"פ ציון את החשוד תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו העומד להערכת חוקרי המשטרה ובהתאם לממצאי בדיקתם של אגף חקירות של הביטוח הלאומי, מאחורי הונאה זאת.

בתום חקירתו יובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. 

מהביטוח הלאומי נמסר : ״אגף החקירות בביטוח הלאומי פועל כל העת ומוצא את מי שמנסה לקבל קצבאות במרמה. המחשבה כי יש מי שמוכן לגנוב כספים ולתייג את ילדיו כבעלי מוגבלות כשהם בריאים לחלוטין ובאותה נשימה לפגוע במי שזקוקים לכך באמת, היא בלתי נתפסת וקשה להכלה. עם זאת, זה לא ימנע מאיתנו להמשיך לתת שירות ולסייע למי שזקוק לכך במקביל לתפיסה ויד קשה מול אלו המנסים לפגוע בחלש ובערך הערבות ההדדית בחברה״.

חקירת המשטרה יחד עם גורמי האכיפה במס ההכנסה וביטוח לאומי, נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.