הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, גזר 4 חודשי עבודות שירות ו-20 אלף שקלים קנס על תושב הצפון, שהורשע בעבירה של אי הגשת דוח תקופתי במועד והפרת חובה לתשלום המס המגיע לתקופת הדיווח התקופתי בהיקף של מעל שני מיליון ש"ח עם הגשתו בסך מאות אלפי שקלים מבלי שהמחדל הוסר.

המדובר בבעל חברה הרשומה בענף עבודות עפר שלא הגיש כנדרש 5 דוחות תקופתיים במועד ובדרך שנקבעו בחוק ובתקנות מס ערך מוסף וכן על 9 דוחות שהגיש לא צירף את תשלום המע"מ כנדרש על פי החוק והתקנות.

ב"כ הנאשם עו"ד אלי סרור, עמד בטיעונים לעונש, על נסיבותיו האישיות של הנאשם, תוך שהוא מדגיש כי מדובר בנאשם שעבר אירוע לבבי, בעקבות קריסתו הכלכלית. עו"ד סרור הסביר שמכיוון שהנאשם עבד מול קבלנים עם התקשרויות חוזיות באופן של BACK TO BACK , כאשר לא בוצע תשלום הדבר הוביל ל"אפקט דומינו" של קריסה כלכלית של הנאשם. עוד נטען, כי אם היה לנאשם את הכסף להסיר את המחדל, עמדת המאשימה לעונש הייתה שונה, וכך גם עמדתו של בית המשפט. נטען שעיקרון השוויון בין אנשים עשירים לעניים הוא לא שווה במקרה הזה.

השופט בנג'ו שהחליט להקל עם הנאשם, למרות שהמחדל לא הוסר, ציין כי מעשיו של הנאשם פגעו בערך הציבורי של פעילותה התקינה של מערכת המיסוי, שיטת העבודה עליה מתבססת המערכת הפיסקאלית, המשליכה על כספי הקופה הציבורית.

"הפגיעה בקופה הציבורית, פוגעת בכל אזרחי המדינה, שעה שאדם נוטל את כספי המע"מ מלקוחותיו כנאמן של המדינה, על מנת להעביר את הכספים הללו אליה, אך לא מעביר אותם לקופה הציבורית", כתב השופט אך הוסיף: "בהינתן שמדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, שזוהי לו הסתבכותו הראשונה עם החוק, ובשים לב למצבו האישי בריאותי, מאסר זה יוטל בצד הנמוך של מתחם העונש ההולם, וכהקלה נוספת הוא ירוצה בעבודות שירות ולא בכליאה ממשית.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של משרד עוה"ד סרור בן הרוש לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר