המדינה ביקשה הלילה (שני) מבג"ץ אורכה של כחודש למועד בו תעדכן את בג"ץ בעתירה כנגד ההתיישבות בחומש. כמו כן, עידכנה המדינה בבקשתה על העברת החוק לביטול ההתנתקות והסרת איסור הכניסה לישראלים ליישובי צפון השומרון, וכן על השינוי המשפטי על מעמד האזור כתוצאה משינוי החוק לרבות על חומש.

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב לבקשה ומסר כי "כפי שהתחייבנו אנו פועלים להסדרת המשך לימוד התורה בישיבת חומש ועושים את הדרוש לשם כך".

ארגון יש דין המייצג את העותרים מסר: ״ביטול חוק ההתנתקות לא הופך את חומש לישוב חוקי, והוא איננו משנה את העובדה הפשוטה שהוא נמצא על אדמות פרטיות של בעלי קרקעות פלסטינים. על בית המשפט לדחות את הבקשה של המדינה שמנסה להמשיך ולמסמס גזל וגנבה בחסות החוק, תוך כדי התכחשות להתחייבויותיה המפורשות שניתנו לבית המשפט״.

כזכור, החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון עבר בקריאה שלישית בכנסת לפני כשבועיים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומגורש משא -נור, שהוביל את המאבק לביטול החוק אמרו לאחר אישורו כי "אנחנו נאבקנו כולנו בשם כל עם ישראל לתקן את הפשע הזה של המאיסה בארץ ישראל, אנחנו אחרי 17 שנים וחצי מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול. דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל הישובים הבנויים".