אישה בת 41 שסבלה שנים רבות מכאבי ראש כרוניים, תובעת מעל 2.5 מיליון שקל מקופת חולים כללית, בטענה שרק אחרי 9 שנים של תלונות ובדיקות מתמשכות התגלה גידול בראשה, וזאת עקב טעויות של הרופאים, שלא פיענחו נכון את הבדיקות שעברה.  

מהתביעה עולה, כי האישה סבלה החל מגיל 25 מכאבי ראש כרוניים, אולם רק כעבור 9 שנים היא אובחנה כסובלת מגידול שפיר בבלוטת יותרת המח, האחראית על יצור והפרשת הורמונים שונים וביניהם הורמון הגדילה והורמון החלב. לדבריה, למרות שנבדקה במהלך השנים ע"י רופאים רבים, אף אחד מהם לא הצליח לאבחן ממה נובעים כאבי הראש הקשים שלה, למרות שתסמינים נוספים מהם סבלה , כמו הפסקת מחזור ובעיות נשיות אחרות, קשורות ישירות בבלוטת יותרת המוח.

התובעת טוענת שרק בעקבות התעקשותה היא נשלחה ב-2008 לבדיקת CT מוח בבית החולים קפלן ושם נראה הגידול, אולם הבדיקה לטענתה, פוענחה בצורה שגויה כתקינה והצוות הרפואי לא התייחס לתלונותיה בדבר הפסקת הווסת והפרשת חלב מהשדיים וכן לבדיקות הדם שלא היו תקינות. רק ב-2016 – 8 שנים לאחר בדיקת ה-CT, כאשר פנתה באופן פרטי למומחה, היא הופנתה ל-MRI ולאנדוקרינולוג ורק אז אובחן הגידול בבלוטת יותרת המוח.

באמצעות עורכי הדין ד"ר אבי רובינשטייין ושמואל יקירביץ, טוענת התובעת כי האיחור באבחון במשך שנים כה רבות הוביל לצמיחת הגידול, אשר התפשט, לחץ על עצב הראייה וכלי דם אחרים בראש – דבר שהקשה על כריתתו המלאה. בשל כך, נאסר עליה להרות והיא תיאלץ עד סוף חייה להזריק תרופה לה תופעות לוואי קשות. 

לדבריה, גם היום היא עדיין סובלת מכאבי ראש, ירידה במשקל, מחזור לא סדיר ,דימומים, ועוד תופעות גופניות ואסתטיות שפוגעות בדימויה העצמי ובביטחון שלה וכמובן באיכות חייה. 

מומחית ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה, שחוות דעתה מצורפת לתביעה, קבעה כי לאורך השנים רופאי הקופה ובית החולים שטיפלו בה פעלו "שלא כנדרש מרופא סביר", לא ביצעו אבחנה מבדלת לכאבי הראש מהם סבלה וליתר תסמיניה ולא שלחו אותה לבדיקות המתבקשות בזמן. המומחית מעריכה, כי לו אובחנה התובעת במועד מוקדם יותר, סביר מאוד שהיה סיכוי ממשי לכריתה מלאה של הגידול ולהחלמתה המלאה של התובעת, כך שלא הייתה נזקקת לטיפול תרופתי לכל חייה והיו נחסכים ממנה תופעות הלוואי והסבל הכרוכים בטיפול זה. 

מומחה בכיר נוסף, בתחום הנוירוכירורגיה, חיווה דעתו וקבע, כי כבר בשנת 2008 ניתן היה לראות בבדיקת ה-CT שמדובר בגידול, אולם הוא פוענח בצורה שגויה כתקין.