פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שני) לבית־המשפט המחוזי לנוער בבאר־שבע כתב אישום נגד שני קטינים כבני 16 וכתב אישום נוסף לבית־המשפט המחוזי בבאר־שבע כנגד שלושה קטינים נוספים וראמי אבו שאר (20), תושבי חורה, שיידו אבנים לעבר אוטובוסים של חברת "מטרופולין" ו־"אגד", לחלק מהקטינים גם יוחס מניע גזעני.

מכתבי האישום שהגישה עו"ד אירה ויימן-קריקון עולה כי הנאשמים יידו אבנים, יחד עם אחרים, במספר רב של הזדמנויות לעבר אוטובוסים של חברת "מטרופולין", ו"אגד" שנסעו בשטח הסמוך לכביש, בין צומת שוקה ליישוב חורה. כתוצאה ממטח האבנים השמשות הקדמיות של האוטובוסים נשברו ואחת האבנים פגעה בידו השמאלית של קטין באזור המרפק. בנוסף, כתוצאה ממעשיהם של חלק מהנאשמים נגרם נזק לאוטובוסים שעלות תיקונם היא עשרות אלפי שקלים. 

לכלל הנאשמים יוחסו עבירות של ביצוע עבירות של יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות חבלה, לכתב האישום שהוגש למחוזי יוחס לקטינים גם עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד, ובכתב האישום שהוגש לבית המשפט לנוער יוחס לקטינים גם עבירות של ניסיון חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

כזכור, הנאשמים היו מעורבים במספר אירועי יידוי אבנים בחודש מרץ לעבר כלי־רכב שנסעו בכביש 31 ובכביש 60, תוך סיכון חייהם של משתמשי הדרך, וכתוצאה מכך נפגע נוסע שנזקק לטיפול רפואי. בנוסף, חלק מהנאשמים יידו אבנים בפועל וחלקם שימשו כתצפיתנים, וכי ידויי האבנים על האוטובוסים נעשה בכוונה לפגוע בנוסעים יהודים.