פרסום ראשון: מזכירות היישוב אחיה שבבנימין נלחמה בכדי לגרש מהיישוב אדם שהיה חשוד בפדופיליה והתגורר ביישוב. כעת, כשנתיים לאחר האירועים, האדם בו נלחמה המזכירות הגיש תביעה על סך מיליון ש"ח, בטענה כי המזכירות פרסמה נגדו לשון הרע בתפוצה רחבה של כלל תושבי היישוב המונה כ-250 תושבים.

על פי כתב התביעה, נשלח לתושבי היישוב מייל בשם רב היישוב, בו נכתב כי התובע קשור לעבירות מין וכי יש לנקוט בכל האמצעים הכשרים על מנת להרחיקו מהיישוב. לאחר מכן, הרב שלח מייל נוסף כי המייל הראשון נשלח ללא ידיעתו וכי הוא מתנצל על האמור בו. עוד באותו היום המזכירות שלחה לתושבי היישוב מייל בו התבקשו התושבים להימנע מליצור קשר עם התובע "כדי לעודד אותו לעזוב את היישוב", וקראה לתושבים לשוחח עם הילדים בכדי לברר "האם היו מקרים נוספים של תקיפה פיזית" מצידו של התובע. לאחר מכן מזכירות היישוב אף המליצה לתושבים להגיש תלונות נגד התובע.

נגד התובע הוגש כתב אישום, אשר על פי כתב התביעה "כלל עובדות לא נכונות והאשמות שווא" שבעקבותיו הוא ריצה עונש מאסר שבסופו הוא חזר ליישוב וגילה שדירתו נמכרה ללא ידיעתו ואישורו. ממידע שהגיע לידי מעריב, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של התובע בקשר לחקירת איומים והחזקת סכין.  

בנוסף, התובע הורחק מהיישוב אחיה לאור חקירה שנפתחה בעניין ביצוע מעשים מגונים בילד בן 5.5 תושב היישוב. בנוסף, נגד התובע הוגש כתב אישום לאחר שבחודש יולי 21, כשלושה חודשים לאחר האירוע בו נטען כי ביצע מעשים מגונים בילד, כשהמתיחות בין התובע לתושבי היישוב הגיעה לשיאה, התובע זרק בקבוק תבערה לעבר שני תושבים שקראו לעברו קריאות והתעמתו עמו בכדי שיעזוב את היישוב. התובע הודה בעבירה של ניסיון הצתה במסגרת כתב אישום מתוקן, ונגזרו עליו שמונה חודשי מאסר.

כעת, כשנתיים לאחר התקופה בה נטען כי תקף מינית ילד ביישוב, החליט כאמור התושב לשעבר להגיש תביעה על סך מיליון שקל נגד מזכירות היישוב אחיה אשר פעלה נגדו, לדבריו, מתוך רצון "להשחיר ולהכפיש את שמו".

עו"ד יצחק בם, המייצג את הנתבעים מסר: "זו תביעה תמוהה. בית משפט מוסמך קבע שקיים חשד סביר שהתובע ביצע מעשה מגונה בקטין. הייתה מוטלת על מזכירות היישוב חובה חברתית ומוסרית להזהיר את הקהילה מפניו".