עוד לפני שמבצע "מגן וחץ" יצא לדרך בחיסול שלושת בכירי הג׳יהאד האסלאמי ברצועת עזה, גייס חיל האוויר גיוס נקודתי של עשרות אנשים, ברובם המוחלט קצינים, לטובת התגבור המבצעי של מטה החיל.

הגיוס בוצע באופן ממודר מאוד, כפי שנהוג במקרים מסוג זה, כאשר כל קצין מילואים שגויס היה בבחינת שותף סוד, זאת על מנת לשמור על אלמנט ההפתעה שנדרש לטובת הצלחת מכת הפתיחה של המבצע.

לאחר פתיחת המבצע, אישר שר הביטחון יואב גלנט גיוס מילואים מעט נרחב יותר לתפקידים שבהם כבר עכשיו יש צורך, כולל בתגבור בחיל האוויר, מערך כיפת הברזל, פיקוד העורף, אגף המודיעין ומפקדות צה״ל השונות.

הגיוס הנוכחי נעשה בהסתכלות קדימה לאפשרות של סבב הסלמה שיימשך כמה ימים לפחות. בשלב הזה אין מדובר בגיוס מילואים נרחב, כך גם בזרוע היבשה, אבל החלטות נוספות צפויות להתקבל על פי המתרחש בשטח.

על מנת להבטיח את המוכנות של צה״ל לתרחישי הסלמה משמעותיים יותר, כבר בשלב הבא עשויים להנחות בצה״ל על גיוס מילואים רחב על מנת להחליף יחידות סדירות שנמצאות בתעסוקה מבצעית, בעיקר ביהודה ושומרון.

בתוך כך, במקביל למבצע בעזה - גם הפעילות המבצעית ביו"ש נמשכת. אתמול בשעות הבוקר נכנסו לוחמי דובדבן לקסבה בשכם על מנת לעצור את המבוקש מנסור אל־חלסה, החשוד במעורבות בפיגועי ירי שהתרחשו לאחרונה ובתכנון פיגועים נוספים.

הלוחמים כיתרו את המבנה שבו שהה, כאשר באותה העת נכנסו כוחות נוספים מסיירת גבעתי על מנת לבודד את מרחב הפעולה ולמנוע ממחבלים חמושים נוספים להגיע לאזור.

המעצר הסתיים בהצלחה, ובסריקות שבוצעו במקום אותרו גם שני כלי נשק מסוג M16 ותחמושת. במהלך יציאת הלוחמים מהקסבה, התפוצץ מטען חבלה סמוך לאחד הרכבים הממוגנים, וכתוצאה מההדף נפצע לוחם קל מאוד בידו וברגלו. על מנת לוודא כי מצבו אכן קל, החייל נשלח להשגחה בבית החולים. זמן קצר לאחר מכן עצרו לוחמי חטיבת הנח״ל מבוקש נוסף בשכם.