חודש הגאווה קרב והמשטרה נערכת לקראת אירועי הגאווה המתוכננים. לצורך כך, ובעקבות עלייה במספר מקרי הלהט"בופוביה, קיים מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי מפגש עם ארגוני הקהילה הגאה לתיאום ציפיות ומוכנות מוקדמת.

במפגש השתתפו ראש חטיבת הקהילות תנ"צ סיגל טולדו, ראש חטיבת החקירות שלומית לנדס ונציגי ארגוני הקהילה באגודה למען הלהט״ב, מעברים לקשת הטרנסית, חוש״ן, איגי, טרנסיות ישראל והבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים.  

כחלק מפעילות שוטפת של חטיבת הקהילות אל מול ארגוני הקהילה השונים בקשר הרציף ובהתאמת שירותי המשטרה לצרכי הקהילה הלהט״בית עמדה המשטרה מקרוב על האירועים כדי להיערך בהתאם. 

בארגוני הקהילה הגאה הציגו למפכ״ל את כמות הדיווחים על מקרי האלימות והשנאה נגד להט״ב שהוכפלה בארבעת החודשים האחרונים מזו שבשנה שעברה, ביקשו להרחיב את ההדרכות וההסברה לשוטרים בנושא להט״ב וכן לאפשר לאירועי הגאווה להיערך בתוואי המארגנים מבלי להערים קשיים ולהתייחס לכל איום שנשלח על רקע להט״בופובי בין אם מדובר באירוע קל ובין אם חמור. 

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ציין: "משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת ולהגן על כל אדם בשיוויוניות ללא כל הקשר למוצאו, דעותיו או זהותו המינית. כמדי שנה אלפי שוטרים יפעלו בחודש הגאווה, על מנת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של קהילת הלהט״ב במצעדי הגאווה הנערכים בכל רחבי הארץ. ביצענו הכשרות ייחודיות על מנת להקנות לשוטרים הכרות עם מאפייני הקהילה על מנת לאפשר להם לבצע את משימתם באופן מיטבי. אני מברך על המפגש ושיתוף הפעולה הפורה בין חטיבת הקהילות לנציגי הקהילה, חיבור לקהילה והתאמת שירותי המשטרה אליהם הינם ערובה להצלחה".