פרויקט "אופק רחב" יצא לדרך הבוקר (שני) בטקס הנחת אבן פינה להקמת המחנה הרב חיילי הגדול של צה"ל בעיר רמלה. הטקס נערך סמוך למפקדת פיקוד העורף ברמלה, על השטח בו יבנה הבסיס החדש.

הטקס התקיים במעמד שר הביטחון יואב גלנט ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, ראש אט"ל אלוף מישל ינקו, ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון אלון יפרח, ראש העיר רמלה מיכאל וידל, יו"ר חברת שיכון ובינוי דורון ארבלי ומנכ"ל החברה תמיר כהן.
 
על המגילה שנטמנה באדמת שטח הבסיס המיועד, נכתב: "כהמשך לשלבי התכנון ומתוך אמונה מלאה במימוש החזון, אנו מתחילים את היישום".

"אופק רחב": הבקו"ם החדש ברמלה, טקס הנחת אבן פינה 


שר הביטחון גלנט מסר: "לא בכל אירוע ומעמד אנחנו מצליחים לעשות היסטוריה, והדבר שאנו חונכים כאן הוא כזה - מה שהיה חזון וחלום במשך שנים רבות, הופך למציאות בשטח. לחוויה הראשונה שהמתגייסים והמתגייסות לצה״ל חווים יש חשיבות רבה, ובמחנה ״אופק רחב" הם יזכו לתנאים מיטביים ושרשרת חיול חדשנית. למהלך הזה יש חשיבות ביטחונית אך לא פחות חשוב - חברתית. המחנה ישמש כמקום עבודה עבור אלפי אנשים, והפרויקט יהווה מנוף עצום לפיתוחה של העיר רמלה ויישובי הסביבה".
 
מחנה "אופק רחב" יוקם בניהול של מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון וצה"ל וישתרע על שטח של 360 דונמים. הוא יהווה את המחנה הרב-זרועי הגדול והמרכזי של צה"ל ויאכלס בתוכו, בין השאר, את לשכת הגיוס ושרשרת החיול (בקו"ם) החדשים, את מפקדת זרוע היבשה, החילות והיחידות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ושל אגף כוח-האדם, מרכז רפואי מתקדם, שטחי מסחר, חניונים ומתקני ספורט.
 
המחנה ייבנה בטכנולוגיה ירוקה וחכמה, שתוביל להתייעלות ולחיסכון, וסביבו יפותחו תשתיות תחבורה ציבורית חדשות. הבסיס החדש מתוכנן לקלוט כ-9,000 משרתים ולהעניק שירות לכ-5,000 מבקרים מדי יום והוא מקודם על ידי מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, בשיתוף עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.
טקס הנחת אבן פינה ברמלה (צילום:  אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
טקס הנחת אבן פינה ברמלה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

הקמתו של המחנה ברמלה תייצר הזדמנויות לשיתוף פעולה עם העירייה ורשויות נוספות, לטובת מינוף התשתיות האזרחיות ופיתוח המרחב. מעבר היחידות למחנה 'אופק רחב' יביא לפינויים של כ-850 דונמים באזורי ביקוש במרכז הארץ: תל השומר, רמת גן, קסטינה וצריפין ויאפשר הקמה של כ-30 אלף יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.
 
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר אמר בטקס: "משרד הביטחון וצה"ל נמצאים בעיצומו של מהלך היסטורי. אנחנו בונים את צה"ל ל-100 השנים הבאות: 2 מיליון מ"ר בהשקעה של למעלה מ-20 מיליארד שקלים, שישנו את פני הצבא, את בניין כוחו ואת תנאי המשרתים בו. פרויקט "אופק רחב" יהיה מחנה העתיד של צה"ל. בעידן של הוקרת השירות ומאבק על הטובים שבטובים, אנחנו חייבים להבטיח למשרתים גם את התשתיות הטובות ביותר, שבהן הכל נגיש וטכנולוגי״.

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל: "רמלה משנה את פניה. מעברו של צה"ל לרמלה מהווה מנוף כלכלי אדיר לעיר רמלה ותנופה ענקית לעסקים. עם השלמת פרויקט ״אופק רחב״, אלפי אנשים יגיעו מדי בוקר לעיר, יטיילו בה, ירכשו בה, ויגלו את יופיה ועושרה התרבותי והייחודי. מעבר צה״ל לרמלה ימשוך לעיר אוכלוסייה חזקה ואיכותית, יביא לגידול עצום בהכנסות לעירייה (וכתוצאה מזאת הגדלת ההשקעה בתושבים), יצירת מאות משרות חדשות לתושבי רמלה, ואפשרות לשיפור בתעסוקה של תושבי העיר ומעבר למשרות בתחום הטכנולוגיה והשירותים המתקדמים. רמלה שמחה וגאה להוות בית חדש ליחידות צה״ל".