מתרחבת פרשת השוטר החשוד בגניבת כלי נשק ומכירתם בניגוד לחוק. לפני זמן קצר היום (שלישי) האריך בימ"ש השלום בראשל"צ בשישה ימים את מעצרו של השוטר רוני עאסף, החשוד כי במהלך שירותו כשוטר חייל (שח"ם) גנב לפחות ארבעה מכלולי נשק, כסף מזומן, מוצגים ופריטים ששייכים לעצורים וכן גניבה מעמיתיו השוטרים ששירתו עמו בתחנה.

במסגרת הדיון שהתקיים בבית המשפט אישרה נציגת מח"ש ענבר טולקובסקי, חוקרת במחלקה, כי החשוד מסר גרסאות מפורטות אולם היחידה החוקרת לא משוכנעת שמה שהוא אומר זו כל האמת, וכי יש עוד הרבה לחקור. עוד היא אישרה כי במהלך עדותו החשוד קושר עצמו לאירועים נוספים שלא היו ידועים לה.

על פי החשד גניבת מכלולי הנשק התבצעה במהלך השנה שעברה, החשוד עצמו הודה בגניבת המכלולים אך מכחיש בתוקף כי סחר בהם וטען כי זרק אותם בין צומת יסיף לאחיהוד. בבית המשפט טענה נציגת מח"ש כי מדובר בחשד לעבירות חמורות שבוצעו ע"י שוטר במסגרת תפקידו, מסוכנותו עולה גם מהחשדות וגם מאופי העבירות וביצוען תוך שהיא מציינת כי "מבלי לתקוע מסמרות יוגש כתב אישום חמור בתיק זה והפרקליטות מלווה את החקירה. היא עיינה בחומרים ובשלב הזה ניתן לומר שיש כוונה לבקש מעצר עד תום ההליכים"

בא כוחו של החשוד עו"ד ג'מיל בולוס טען בבית המשפט כי החשוד שיתף פעולה בחקירתו באופן מלא, הודה והכה על חטא גם מבלי שיעמתו אותו עם הראיות ואף חשף נתונים שהיחידה החוקרת כלל לא גילתה, מה שמעיד על קבלת אחריות. החשד המהותי בעניינו הינו סחר באמל"ח ולדעתנו לא מתקיים חשד סביר כי הוא אכן ניסה לסחור באמל"ח.

השופט דין גבאי החליט כאמור להאריך את מעצרו בשישה ימים וציין בהחלטתו כי מאז הארכת המעצר הקודמת ביצעה ביחידה החוקרת פעולות רבות: "הגם שהחשוד מכחיש עבירות סחר באמל"ח לדעתי קיים חשד סביר כי הוא אכן סחר באמל"ח. פעולות החקירה שמרביתן מהותיות וברות שיבוש ולכן יש לבצע אותן כשהחשוד הינו במעצר. גם מסוכנותו עומדת ברף הגבוה".