מאות לוחמים, לוחמות, מפקדים, מפקדות, בני משפחה וחברים ליוו הערב (שלישי) את לוחמת משמר הגבול מאיה אלוני ז"ל, שהתמוטטה אמש במהלך אימון, בדרכה האחרונה בבית העלמין הצבאי בנתניה. מאיה זכרוני לברכה הותירה אחריה אב, ישראל, אם, אילנה, שני אחים עידו, אופיר והאחות נועה.

מסע הלוויתה של הלוחמת רש״ט מאיה אלוני ז״ל, שהועלתה בדרגה לאחר נפילתה, התקיים מוקדם יותר הערב בבית העלמין הצבאי בנתניה במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ס׳ מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק, מפקד בית הספר החיילי, תת-ניצב ג׳יהאד חסן, סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול ומשטרת ישראל, לוחמות ולוחמים, מפקדות ומפקדים, משפחת אלוני, מכובדים נוספים ומוקירי דרכה.

סגן מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק ספד בנאומו: מאיה זיכרונה לברכה, תושבת הישוב שער אפרים התגייסה למשמר הגבול במרץ השנה, לפני פחות משלושה חודשים, והחלה את שירותה במסלול הכשרת הלוחם בבית הספר החילי.

הלווית לוחמת מג״ב רש״ט מאיה אלוני ז''ל (צילום: דוברות מג''ב)
הלווית לוחמת מג״ב רש״ט מאיה אלוני ז''ל (צילום: דוברות מג''ב)

"מאיה התגייסה מתוך רצון עז להתגייס ליחידה קרבית, לבצע שירות משמעותי, להגן על מדינת ישראל ולשמור על בטחון תושביה. אתמול בשעות הערב התבשרנו כי קרה הנורא מכל. משטרת ישראל ומשמר הגבול - מבכה היום את האובדן ומרכינה את ראשה על נפילתה של הלוחמת בהכשרה, המסורה ואמיצת הלב, מאיה אלוני, אשר נפטרה בטרם עת.

"אנו משתתפים בצערכם, משפחת אלוני היקרה, האב ישראל, האם אילנה, האחרים עידו ואופיר והאחות נועה, משפחה יקרה - אנו מבטיחים כי לא ננוח עד שנגיע לחקר האמת. נסיבות מותה של מאיה ייבדקו ויחקרו עד תום. אין מילים לנחם אתכם על האובדן העצום, אנו מבקשים לחבק ולחזק אתכם. מותה של מאיה ושאר חללנו שנפלו בעת שירותם, ייזכר ויישמר בליבנו לעד".