מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, טען ביום הכנה למפקדים שהתקיים לפני כשלושה שבועות לגדוד המילואים 5060, כי לדבריו: "בעיני המחבלים, חיילות נתפסות ככוח חלש". אל"מ (מיל') אורן זיני, לשעבר מח"ט מנשה, הגיב לדברים בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM.

"זה לא קשור לבנים ובנות - בכל מקום בו המחבלים מזהים התרופפות ברמת המבצעית של כוחותינו, שם הם יעשו את הפיגוע", הבהיר. "השאלה אם בנות יכולות לעשות תפקידי לחימה, והתשובה היא כן. בנות לא פחות טובות בשום דבר מבנים, ובחלק מהתחומים עולות עליהם. אני חושב שהצבא קיבל החלטה מושכלת לא לשים את אותן בנות ביחידות קצה, אבל בכל אותם המקומות שבהם מבצעים ביטחון שותף - אין שום בעיה שהבנות ייקחו חלק מהנטל".

בהמשך, הוא הוסיף: "אני רואה את השירות של בנות במג"ב וקרקל. היו לי אפילו כלבניות שהפעילו כלבים מבצעים בתוך פעילות תחת אש בג'נין. אלו בנות מצוינות שעושות תפקיד לחימה מעולה ואני טוען שכל מי שעומד ברף שהצבא מגדיר ללוחמה, שיהיה לוחם - זה לא קשור למגדר. אם בנות יחד עם בנים מתנהגים בצורה מבצעית ועושות פעילות כמו שאנחנו מצפים מהן, שם לא יהיה פיגוע. הבנות בהחלט יכולות להיות רגועות שאנו רואים בהן פוטנציאל מצוין".