גדוד 8110 בחטיבת המילואים 5 עוטר באות הצטיינות נשיא המדינה על תפקודו ותפקוד לוחמיו בשנה האחרונה. גדוד 8110 בפיקוד דרום הוא גדוד חי"ר מתמרן, אשר פועל לבניית הכשירות המבצעית. בצה"ל ציינו כי במהלך השנה האחרונה פעל הגדוד בעצימות ובמוטיבציה גבוהה וביצע קרוב ל־12 אלף ימי מילואים באימונים ובתעסוקה מבצעית. 

עוד צויין בנימוקי בחירת הגדוד כמצטיין כי במסגרת זו חיילי המילואים בגדוד ביצעו תעסוקה מבצעית בגבול סוריה וביהודה ושומרון ולקחו חלק בתרגיל חטיבתי, כחלק מ"חודש מלחמה" שקיים צה"ל. במהלך השנה הגדוד קיים אימונים ביחד עם כוחות סדירים, לצורך שילוב בין הניסיון וההתמקצעות של חיילי המילואים לקדמה הטכנולוגית של היום.

"אחוזי ההתייצבות לכלל מופעי הגדוד השנה היו מאוד גבוהים", ציין מג"ד 8110, סא"ל (במיל') נדב גולדין, "אני יודע להגיד שבמידה שתידרש התייצבות אנשי הגדוד למילואים, תהיה התייצבות כנדרש. ההישג הזה הוא בזכות אנשי הגדוד. הלוחמים שמגיעים מחוברים אחד לשני והם מיטב הישראליות. יש קסם שעדיין קורה בכל פעם מחדש, כשהם נפגשים ונוצר קיבוץ גלויות אחד, כור היתוך מיוחד, שבו כולם מבינים לשם מה הם הגיעו. זה צבא העם. תחושת השליחות מנצחת את הכל ומקדמת את ההבנה בקרב אנשינו על אודות חשיבות המשימה".

לדבריו, חשוב להגיד כי האנשים בגדוד הם אלה שעושים אותו כל כך ייחודי. "מעבר ההתגייסות למטרה והגדלת הראש, הראייה היא שבזכות תכונות אלו אצל לוחמינו אנחנו בכשירות גבוהה. אם אין עבר – אין הווה, והגדוד מחובר למורשת האתוס שמלווה אותו שנים רבות וכך גם למשפחות השכולות. הגדוד בקשר שוטף עם כלל המשפחות ומלווה אותן באופן צמוד".