תפיסת הביטחון האישי של לוחמים ומאבטחים עומדת להשתנות: מבנה נייד, חדש וייחודי, נכנס בימים אלה לישראל, והוא חסין לחדירת קליעי נשק קל, חודר שריון או מקלע. עמדות שמירה ואבטחה במתקנים ביטחוניים, במתקנים אסטרטגיים, ליד בתיהם של אישים מאוימים או ליד מבנים המהווים סמלי שלטון, אינן מספקות מעטפת מלאה של ביטחון עבור השוהים בהן.

לא מעט אירועים חבלניים ופליליים הסתיימו בהירצחם של לוחמים ומאבטחים, רק בשל העובדה כי המבנים שבהם שהו או תפסו מחסה מאחוריהם היו פגיעים לירי. על מנת לתת מענה לצורך האבטחתי העולה מהשטח ולשמור על חיי הלוחמים והמאבטחים, חברה ישראלית החלה לייבא מבנים ניידים ממוגני ירי, המהווים סביבת עבודה נוחה וממוגנת לשוהים בהם.

מדובר בתאים ניידים וממוגנים, הנמצאים בשימוש צבא ארה"ב בכל העולם ובשימוש נרחב בבסיסי מדינות ברית נאט"ו. התאים עשויים מפלדה ייחודית ומגיעים בשלוש רמות מיגון: נגד קליעי נשק קל (5.56 ו־7.62), נגד קליעים 7.62 חודרי שריון ונגד קליעי מקלע (0.5). המבנים מיוצרים בגדלים שונים, החל ממבנה למאבטח בודד (מטר וחצי על מטר וחצי) ועד למבנה של 2.4 מ' על 6 מ'.

התאים הממוגנים עברו את אישורי חיל ההנדסה האמריקאי, ולאחרונה גם את אישורם של קצין ההנדסה הראשי ואגף הבינוי במשרד הביטחון. 
את המבנים הממוגנים מייצרת חברת KIBO היוונית, שהציבה את המבנים לראשונה באולימפיאדה שהתקיימה ביוון לפני כ־20 שנה.

בימים אלה התאים הממוגנים נכנסים לשימוש בישראל ביוזמת ניצב בדימוס אלון לבבי, סגן מפכ"ל משטרת ישראל לשעבר, עם אלי דסה, שותפו בחברת BOSSA TECHNOLOGIES, וניר גלבוע - מנכ"ל ומייסד קבוצת צוות 3, העוסקת באבטחה ומיגון למעלה מ־32 שנה.