היועץ האסטרטגי ודובר צה״ל לשעבר תא״ל ( מיל) אבי בניהו נפגש היום באודיטוריום בקלאב הוטל אילת לשיחה עם תושבי הישובים בעוטף עזה. המלון קלט 600 משפחות מהדרום המכונסים ומקיימים שגרת חיים במלון בסוויטות משפחתיות ונהנים מ-6 בריכות בפנסיון מלא.

בניהו סקר את תמונת המצב בשלשת המאמצים העיקרים המתנהלים כעת : הצבאי, האזרחי וההסברתי והעריך כי המלחמה בציר הרשע בעזה ובאזור עלולה להתארך לחודשים. בניהו סקר את מרכיבי ההפתעה, את קריסת הקונספציה והמכשול ואת המענה הצבאי המאוחר באירוע ואמר כי כל אלו יתוחקרו לעומק בבוא העת. 

הוא הבהיר כי צה״ל זקוק לשלשה ״מנועים״ חזקים כדי שיוכל להשלים את משימתו: א. אמון הציבור במפקדים בלוחמים וביעדי המבצע, ב. לגיטימציה בינלאומית להפעלת כח צבאי בזירה ו-ג. חוסן, לכידות ועמידות בעורף הישראלי לאורך זמן.  תא״ל מיל בניהו תיאר את ההתייצבות העוצמתית של ארה״ב ונשיאה לצד ישראל, את הגיוס הענק של מערך המילואים ואת החברה הישראלית המגויסת ומתנדבת בעוצמות שלא הכרנו.

קלאב הוטל אילת (צילום: יחצ)
קלאב הוטל אילת (צילום: יחצ)

״כעת צריך לתת לצה״ל לנצח. אני מכיר את המפקדים, את היכולות ואת הרוח״ אמר בניהו והוסיף כי ״המאמץ כעת הוא על קו ההגנה השני: תמיכת המשפחות והנפגעים, המאמץ להשבת החטופים, הרציפות התפקודית של המשק, נדיבות וחמלת הממשלה ושיקום מלא וחזק של הישובים והקהילות שנחרבו״.

בניהו סיפר לאורחים מהדרום כי כבר ביומו הראשון של המבצע התקשר אליו הבעלים של קלאב הוטל וביקש ממנו לסייע לעשרות משפחות מהישובים שהותקפו שיקבלו סוויטות אירוח במלון ללא תשלום. "״עם ישראל כולו רתום ומגויס. זו מלחמה על הבית״, אמר.