סמ״ר מיל׳ עומר בלוה ז״ל, לוחם צה״ל במילואים, בן 22 מהרצליה, נהרג בשישי האחרון מירי נ״ט בגבול הצפון. בשירותו הסדיר הוא היה לוחם בחטיבת גולני שהשתחרר רק לפני כשנה וחצי - ושב למילואים בחטיבת אלכסנדרוני. אתמול בהלווייתו, ליוו אותו בדרכו האחרונה אלפי קרובי משפחה, חברים ואוהדי הקבוצה מכבי תל אביב - שהעריץ עוד מילדות.

עומר נולד בארצות הברית להורים שהיגרו מישראל, וכשהגיע לגיל 18, היה לו ברור שהוא יתגייס לצה״ל כלוחם. ״לאחר שאחותו הגדולה הייתה לוחמת ביחידת עוקץ, הוא הרגיש רצון עז להתגייס גם כן - ורק לשירות קרבי. בעקבותיו גם אנחנו החלטנו לחזור לכאן, וכבר 3 שנים שאנחנו בארץ״, מספר אביו אייל. ״היה לו שירות משמעותי מאוד כלוחם בחטיבת גולני, בגדוד 51. הוא השתחרר רק לפני כשנה וחצי והחל מיד עבודה ביחידה ביטחונית חשאית - ואנחנו אפילו לא יודעים מה הוא עשה במסגרת תפקידו״. 

עומר בלוה (צילום: באדיבות המשפחה)
עומר בלוה (צילום: באדיבות המשפחה)

כשפרצה המלחמה, עומר היה בדיוק בטיול בקליפורניה שבארצות הברית עם בת זוגתו ותיכנן להציע לה נישואים. ״בבוקר יום שבת, עומר התקשר אלינו בשעה מוקדמת מאמריקה, אמר שיש מלחמה ושהוא חייב לחזור בדחיפות למילואים. ״אני לא יכול להישאר בחו״ל כשכל החברים שלי נלחמים בארץ, תטיס אותי דחוף בחזרה לישראל״, הוא הפציר. ״אמרתי לו שהמלחמה רק החלה, ושיחכה כמה ימים כדי לראות אם יש צורך שהוא יחזור, אך לאחר שגילה שהמ״פ שלו נהרג - הוא הרגיש עוד יותר מחויבות לשוב כמה שיותר מהר ארצה״, האבא מספר. 

״ניסיתי לדחות את הטיסה שלו כמה שאפשר, גם בת זוגתו התחננה אליו שלא יטוס, פחדנו עליו. אמרתי לו שאני לא מוצא כרטיסי טיסה, הוא לא האמין לי וחיפש בעצמו עד שמצא. כלום לא עזר לנו לשכנע אותו להישאר באמריקה, הוא המשיך להתעקש לשוב כי הוא היה פייטר בכל רמ״ח איבריו. לפני כשמונה ימים, ביום ראשון, הוא נחת בארץ וכל החיילים שהוא פיקד עליהם שמחו נורא שהוא מגיע להילחם איתם״.

״בשלישי הסעתי אותו למילואים בנטועה שבצפון, ובמהלך כל הדרך הייתה לי תחושה קשה, כאילו ידעתי שלא אראה אותו יותר לעולם. התחבקנו כל הדרך, ואז נפרדנו לשלום בפעם האחרונה. היינו בקשר בין משמרת למשמרת שלו, וחשבנו שהכול בסדר איתו״, אביו מתאר. ״ביום שישי האחרון, היו אצלנו המון אורחים שהגיעו לארוחה וממש חצי שעה לאחר שהם הלכו, בסביבות 12 וחצי בלילה, צלצלנו לנו בפעמון הכניסה של הבית. אף פעם לא מצלצלים בשעות כאלה, ובשניה ששמעתי את הפעמון - הייתה לי תחושה מוזרה ואמרתי לאשתי ״אל תקומי מהמיטה, זה הצבא״. לבסוף קמנו, ועוד לפני שפתחתי את שער הכניסה, במצלמת האבטחה ראיתי קצין צה״ל שעומד בחוץ לבשר לנו את הבשורה המרה״, מספר. 

עומר נפגע ונהרג מירי נ״ט באזור נטועה בגליל המערבי, בגבול ישראל-לבנון. התקרית התרחשה במהלך יום קרב נוסף בגבול לבנון, לאחר שבשבועות האחרונים חיזבאללה מנסה שוב ושוב לפגוע בכוחות צה"ל באמצעות ירי נ"ט, במקביל לשיגורי ירי רקטי ליישובי הצפון. ״הבנו שבמהלך ההתקלות, הוא היה עם עוד ארבעה חיילים ובאיזשהו שלב התחמושת לא הספיקה להם - ומישהו היה צריך להתנדב להביא עוד. הבן שלי התנדב ורץ לקחת תחמושת ממיקום מסוים - ובדרך חזרה הוא נפגע מירי נ״ט שירו עליו המחבלים. לאחר המקרה, המון תושבים מהיישוב נטועה שלחו לנו הודעות שהם חייבים לבן שלנו את החיים שלהם, והם רוצים לבוא לנחם ולהגיד תודה שהוא הגן עליהם״, אמר.

״כל החברים של עומר מספרים עליו סיפורים מדהימים שאפילו לא הכרנו, הוא הגיבור שלנו. הוא היה כל כך מלא חיים, מאושר ומצליח. הוא כבר קנה לבת הזוג שלו טבעת, ותיכנן להציע לה נישואים לאחר שיסיים את המילואים. המלחמה הארורה הזאת קטעה לו את כל החלומות שרצה להגשים״.

הלווייתו של עומר בלוה ז''ל (צילום: שחר גרוס)
הלווייתו של עומר בלוה ז''ל (צילום: שחר גרוס)