אמיר ח'ניפס, חבר בתנועת 'אחים לנשק', ראש המרכז הישראלי-דרוזי, מוביל התנועה הדרוזית למען שוויון ודמוקרטיה, שיתף היום (ראשון) על התחושות בעדה הדרוזית בצל המלחמה וסיפר: "הייתי אתמול בניחומים גם בפקיעין וגם בבית ג'ן. פגשתי את המשפחות. כמו כל עם ישראל, ליבי עם המשפחות, כואב הלב, וכולנו מקווים לימים יותר טובים". 

בשיחה עם ינון מגל ויוסי יהושע הוסיף: "העדה הדרוזית היא חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית ובשר מבשרה של מדינת ישראל. מה שכל המדינה חווה בחודש וחצי האחרונים, גם אנחנו עוברים את זה. כולנו כאבנו את מה שקרה ב-7 באוקטובר. כולנו שותפים מלאים במאמץ של המלחמה ואנחנו רוצים לראות ניצחון בעזה. מאז ומתמיד היינו בחוד החנית וככה נמשיך. הדרוזים רואים במדינת ישראל כמדינה שלהם, אוהבים את המדינה, חלק מהחברה הישראלית. המדינה יקרה להם".

"אתמול ישבתי בניחומים בפקיעין והסתכלתי על האבא שחזר מהמילואים על מדים עם הדרגות על הכתפיים, ומצד שמאל שלו יושב הבן שלו עם הדרגות על הכתפיים שגם חזר ממילואים, וכל הצעירים מכל היחידות שבאו לנחם ולהשתתף בצער של המשפחה ואתה מסתכל אילו אנשים יש בעדה, איזו אהבה יש למדינה, איזו הירתמות יש בחברה הדרוזית למדינה ומלחמה וזה כבוד וככה נמשיך להיות. ככה ראינו בעצמנו עוד לפני קום המדינה וככה נמשיך להיות. שום דבר לא ישנה את זה אצלנו. אנחנו אוהבים את המדינה, זו המדינה שלנו, אנחנו נמשיך לתת כי אנחנו נלחמים על הבית, כמו שכל אחד ממדינת ישראל נלחם עכשיו על הבית שלו".