שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (שלישי) בתום כינוס הערכת מצב לנושא העורף האזרחי על הקמת מנהלת ״אופק צפוני״ במשרד הביטחון. 

"פעלה בחוסר סמכות": נדחה הערעור של שוטרת מג"ב שהורשעה בתקיפת פלסטינית
ההודעה המדאיגה של דובר צה"ל: "חושש שהחטופות בעזה סובלות מאלימות מינית"

המנהלת תפעל לחיזוק התשתית האזרחית ברשויות המקומיות, שיפור מרכיבי הביטחון ביישובי הצפון לרבות הגדלת כיתות הכוננות וחימושן, שיקום התשתיות שנפגעו במהלך הלחימה, ולמימוש מלא של החלטת הממשלה להשלמת פרויקט ״מגן הצפון״, למיגון היישובים במרחק של עד 9 קילומטרים מגבול לבנון.

השר גלנט קיבל את המלצתו של מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, והשניים יחליטו בימים הקרובים על מינוי ראש המנהלת, ועקרונות הפעולה של עבודתה.

המנהלת תפעל בשיתוף פעולה עם השלטון המקומי וצה״ל, והחלטותיה יתקבלו בהתאם להערכת המצב, לצד הגדלת הכוחות שיפעלו במרחב הצפון.

שר הביטחון גלנט ימליץ לקבינט על הרחבת סמכויות מנהלת "תקומה", לטיפול בכל התחומים האזרחיים גם ביישובי הצפון. בנוסף, שר הביטחון עמד על חשיבות קיום הבחירות לרשויות המקומיות במועד שנקבע - 30.1.2024, וזאת כמסר המחזק את היציבות וההמשכיות הלאומית. עמדת השר נשענת על חוות הדעת של צה"ל, ובהתאם לעמדת השלטון המקומי.

שר הביטחון גלנט אמר בדיון: "לאור המורכבות בצפון, והרצון שלנו ליצור תנאים להחזיר את התושבים לבתים, הפעולה הראשונה שצריך לעשות זה לדאוג לכל מה שקורה בישובים, להגנה עליהם, לפעולה בתוך הישובים, לחיים תקינים, להגנה על הצירים, לשיקום של התשתיות״. 

״על מנת שניתן מענה נכון בצפון, אנחנו נקים בתוך משרד הביטחון את מנהלת ״אופק צפוני״. המנהלת תחזק את המענה הביטחוני, תשפר את התשתית האזרחית ומרכיבי הביטחון: תגבור וציוד כיתות הכוננות, תוספת מרכיבי ביטחון בישובים (שערים, גדרות, תאורה, כבישים, רכבים, עמדות הגנה, תצפיות, חיזוק של הרשויות, מרכז הפעלה ראשותי עם יכולות פיקוד ועוד)״. 

״בכפוף להערכת המצב המבצעית, וכחלק מתוכנית הגנה כוללת שנבנית למרחב הצפון, נטפל בפערי המיגון, ונפעל לממש את החלטת הממשלה משנת 2018 במסגרת תוכנית מגן הצפון״.