"העיניים" של הרשויות המקומיות וגופי הממשלה והחירום בישראל: עלייה של מאות אחוזים חלה בשימוש במערכת שוע"ל שפיתחה חברת TSG המסייעת לנהל מצבי חירום ושגרה ולהציל חיים. מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', כלל הרשויות המקומיות בישראל עושות שימוש נרחב במערכת השליטה והבקרה, ומנהלות את האירועים, המשימות, הכוחות והערכות המצב מדי יום. 

שמוליק קלמי, סגן ראש רח"ל ופקע"ר, וראש החטיבה הטכנולוגית: "מתחילת הלחימה אנו משתמשים במערכת ביתר שאת. היתרון הגדול הוא האינטראקציה בין הגופים ויכולת מעקב ובקרה אחרי תהליכים מבצעיים במקביל לקיום הערכת מצב משותפת בין הגופים שכולם חשופים אליה. מהפסקות חשמל, סגירת צירים וכל אירוע שכל גוף רוצה לנהל באופן עצמאי זה בא לידי ביטוי על המערכת".  

קבוצת TSG עבור פקע"ר ורשות החירום הלאומית, מאפשרת לעירייה או לגוף המשתמש בה לנהל מדד ולעקוב אחר נתונים בזמן אמת, הערכת מצב וקבלת החלטות. כמו כן, לצפות בכוחות בשטח ולקבל משימות ומיקומים באותו הרגע. יש כ-260 גופים מכל הסוגים שעושים שימוש במערכת. אלפי אירועי רשות וגורמי חירום תועדו וטופלו במערכת. בנוסף לפקע"ר והרשויות המקומיות משתמשים במערכת גם רשות החירום הלאומית, משרדי ממשלה וגופים שונים בצה"ל. ישנן אלפי כניסות למערכת ומשתמשים רבים שעובדים סביב השעון על המערכת הייחודית המאפשרת ממשקים המעבירים מידע בזמן אמת. המערכת מוצגת ומופעלת במרבית החמ"לים של הרשויות המקומיות ושל משרדי הממשלה ועל כן חיונית מתמיד בימים אלה.

שי קרוננבלום, מנהל מערכות מחשוב של מועצה איזורית, הגליל העליון, אמר: "מערכת השוע"ל כבר שנתיים אצלנו בשימוש בשגרה. מאז תחילת המלחמה אנו עושים שימוש מוגבר במערכת; יש אצלנו במועצה 14 יישובים מפונים ועוד 15 יישובים שלא מפונים, וכל המועצה בקו עימות למעשה. מהשביעי באוקטובר, השימוש במערכת הוא גם לרמת שליטה של כוחות בשטח, התראות ונפילות שמזהים בשוע"ל ומבינים איפה הכוחות נמצאים".          

עוד מוסיף שי: "היה לנו אירוע של ירי בגזרה, וראינו שיש רכב רבש"ץ שעומד בצד כי הרשב"ץ יצא למטע ושוכב בשיחים לאור האירוע ירי, מייד הודענו לצה"ל שהוא נמצא שם ושלא ירו בו- זה מקרה קלאסי של הצלת חיים. אנו עם שתי מערכות פתוחות כל הזמן, מסתכלים על הגזרה בשני מבטים. בגלל שתושבינו מפונים, אנחנו בודקים גם לפי אזורים שהמפונים נמצאים בהם. יש לנו מקומות של שטחים פתוחים ואין בהם התראה,; היה אירוע שהיה בו חקלאים ובדקנו מי נשאר שם, לפי אירועי הנפילות שרואים במערכת. עוד דוגמאות הממחישות את נחיצות המערכת: משאית זבל שהייתה בציר של נ"ט, ואמרנו לה להישאר אחורה, והצוות נשאר 48 שעות בקיבוץ מחשש להתקלות עם מחבלים, הצבת מיגוניות בהתאם לחסרים שרואים במערכת,  מיקומי הסעות שרואים במערכת והתראה על נפילות ושינוי מסלול בהתאם".             

גל הורוביץ, מנהל מחלקת הערכות לחירום ברמת גן: "המערכת שודרגה באופן משמעותי ומסייעת לקדם כוחות לכיוון הפגיעה, ולראות כוחות עירוניים וכוחות של פיקוד העורף, מד"א ומשטרה, ליצור תמונה והערכת מצב של המכלולים, ולעשות תיעדוף פערים לטובת ראש הרשות. למשל: עומסי תנועה וכו'- מידע שפיקוד העורף מעביר ומעביר תמונה ברורה למקבלי ההחלטות.  one stop shopשבימים אלה הוא הכרח של ממש".