בזמן שאלפי שוטרים עסקו במהלך הלילה שבין ראשון לשני בטיפול ושמירה על אירועי חגיגות הסילבסטר שהתקיימו ברחבי הארץ, פעלו במחוז צפון של המשטרה ליישום מבצע מכת פתיחה 2024 - בהשתתפות מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, שהובילו לתפיסה של 15 אמצעי לחימה (אמל"ח) בלתי חוקיים ולמעצרם של 12 חשודים בהחזקת אמל"ח בניגוד לחוק, תוך כוונה לבצע אירועים פליליים חמורים.

במחוז צפון במשטרה מציינים כי כחלק מההיערכות המבצעית של המחוז לפתיחת שנת 2024 נפרסו מאות שוטרים ולוחמי מג"ב במספר רב של מוקדים בתחומי המחוז.

בין היתר עסקו השוטרים בפעילות ששילבה שמירה על הסדר הציבורי ועל הבטיחות בכבישים, במקביל למגוון יעדים שבהם בוצעו חיפושים נגד מחוללי פשיעה מהחברה הערבית בעבירות החזקה ושימוש באמצעי לחימה.

במהלך הפעילות נתפס בכפר יפיע רובה מסוג M16 ואקדח, בכפר מנדא אותרו ארבעה רימונים ומטען חבלה תקני, בנצרת נתפס אקדח, כמו גם בכפר כנא, בנחף נתפסו שני רימונים, בטורעאן נתפס נשק מסוג קרלו, בעראבה נתפס אקדח, במוקייבלה נתפס אקדח ובזרזיר נתפס נשק מסוג קרלו. 

תפיסת כמות כזו של אמל"ח בלילה אחד ובכמה מוקדים היא מכה עצומה למשפחות הפשע הפועלות במחוז צפון, שנערכו מבעוד מועד והתחמשו במסגרת המלחמות ומאבקי הכוחות שהן מנהלות ביניהן, מלחמות שכבר גבו מחיר דמים כבד מאוד במהלך שנת 2023. 
במשטרה מציינים כי במהלך הפעילות נעצרו לחקירה 12 חשודים בעבירות אחזקת אמל"ח, ובהתאם לממצאי החקירה יוחלט אם להביאם לדיון בפני שופט בהארכת מעצרם.