במחאה שקיימו ההורים השכולים, הם דרשו שלא לסיים את המלחמה בגלל הלחץ האמריקאי, אלא להמשיך עד הניצחון. זאת כאשר הם טוענים כי "סיום המלחמה יהיה טעות איומה בקנה מידה היסטורי". בתוך כך, יחיאל לייטר ששכל את בנו משה ז"ל, ותא"ל (במיל') דדי שמחי ששכל את בנו גיא, שוחחו הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל וטל לב רם ב-103FM והבהירו את עמדתם בנושא.

יחיא לייטר אמר: ""שתי נקודות, ארה"ב נלחמה נגד דעא"ש, היא לא השאירה את המלחמה לקראת הסוף אלא הפכה את דעא"ש לסופני, סיימה את העבודה. דין חמאס כדין דעא"ש, בדיוק כמו שהיא לא השאירה את דעא"ש על הרגליים לנו אסור להשאיר את חמאס על הרגליים ואת זה ארה"ב חייבת להבין. באופן כללי, לחץ אמריקאי בזירה הבינלאומית הוא דבר טוב, אבל במקום הנכון ובזמן הנכון".

"למשל, הזמן הנכון עכשיו כלפי מצרים שיצרה את הכלא הכי גדול בעולם, כשכל מדינות העולם קולטות פליטים מאזורי מלחמה, אם זה באירופה, אפריקה, בכל העולם. יש נורמה הומניטרית לקלוט פליטים, רק מצרים מסרבת לקלוט אפילו באופן זמני את העזתים. לכן, לחץ אמריקאי במזרח התיכון המקום הזה הוא בהחלט במקום ראוי אבל לא עלינו. אנחנו צריכים לזכות אך ורק בתמיכה מלאה עד סגירת המעגל מול החמאס, זה מה שדדי ואנוכי דורשים בפגישה עם מזכיר המדינה בלינקן", הוסיף.

אתה רואה תסריט ריאלי שבעצם הפגישה שלכם עם בלינקן יכולה לסייע?
"זו שאלה מצויינת. אני רוצה לומר, אני יכול להיות קצת פחות דיפלומטי, אני רוצה לומר שיש עוד כמה גנרלים בדימוס שמה לעשות, ההתרשמות היא שעברו פשוט פאזה, התחילו לעבוד כשופר של הממשל האמריקאי. הייתי קורא לאלופים להרחיב קצת, ללמוד היסטוריה, להבין קצת יותר ביחסי ארה"ב־ישראל, ולדעת שלאורך ההיסטוריה מתי שראשי ממשלה עמדו על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, גם אם זה היה נגד רוחם של ממשלות ארה"ב, ידנו הייתה העליונה. מתי שנכנענו לתכתיבים אז ידנו הייתה על התחתונה".

"אנחנו כרגע במלחמה קיומית, אנחנו צריכים לשים את זה בראש תוכניותינו. את החמאס יש למוטט עד הסוף בדיוק כמו שארה"ב נוהגת מול האויבים שלה. ראוי שאלופי צה"ל במילואים יעמדו כתף אל כתף, כמו שהבנים שלנו עומדים כתף אל כתף בלחימה בתוך עזה, ראוי שהם יעמדו יחד עם הממשלה כדי להדוף מה שלא ראוי", הוסיף.

תא"ל (מיל') דדי שמחי התייחס לכך שידלין אמר אמש כי האמריקאים רוצים שניסוג אל מחוץ לרצועה ונצא לפעולות נקודתיות, ונשאל האם מבחינתם זה סוף המלחמה?
"נכון מאוד. אנחנו מאוד מאוד מכבדים את ארה"ב, את הנשיא ביידן, שמחים שאמר שצריכים למוטט את שלטון החמאס, זה ברור. אנחנו אומרים שמדינת ישראל נמצאת באירוע מורכב מאוד, בקנה מידה היסטורי ותנ"כי. אנחנו נלחמים על קיומנו כאן במדינת ישראל. אני לא רוצה לחשוב מה ארה"ב הגדולה הייתה יוצאת לעשות אם היו הורגים לה ביום אחד 40 אלף איש, וזה מה שעשו לנו. אנחנו חייבים לסיים את המשימה, ועם כל הכבוד לעמוס ידלין כרגע אנחנו נלחמים על קיומנו. אני מצפה מבעלת בריתנו הגדולה ביותר להבין את השיקולים שלנו עכשיו, לנו לא רק אכפת מהשקט העולמי, אנחנו פה להילחם על הקיום שלנו. האמריקאים ביקשו להכניס סיוע הומניטרי, הכנסנו, אבל עכשיו, אנא - תנו לנו לעשות את העבודה. נראה לי בקשה הוגנת וצודקת".

"כיוון שהייתי בצמתים האלה, לא בגובה של רה"מ, בסוף יושבים אנשים ומקבלים החלטות. האנשים האלה נטענים ממה שהם רואים, שומעים ומקבלים מלמטה. אנחנו רוצים להגיד למקבלי ההחלטות 'העם איתכם, אנחנו מבינים את גודל השעה'. אני רוצה שהמנהיגים, גם ראש הממשלה, גם גנץ וגם גלנט, ידעו שאנחנו איתם, שיעשו מה שצריך לעם ישראל לדורי דורות, זה הכול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm