הערב (שני) הותר לפרסום שמותיהם של סרן אייל מבורך טויטו ז"ל, רס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל, רס"ן איליי לוי ז"ל. שלושתם, לוחמים בגדוד 202 של חטיפת הצנחנים, נפלו בקרב בדרום רצועת עזה.

הלב נשבר: צה"ל עדכן את משפחותיהם של 342 חללי צה"ל שנפלו
100 ימים בשבי החמאס בעזה: הפנים והשמות של החטופים

סרן אייל מבורך טויטו, בן 22 מבית גמליאל, מפקד מחלקה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

אייל טויטו, לוחם צנחנים, נפל בקרבות בדרום הרצועה. למד בישיבת "אמית עמיחי" ברחובות, ויצא לשנת שירות בארה"ב לתרום לנוער היהודי בתפוצות. היה ממנהלי ארגון גמילות חסדים. חברו מיכאל בן חמו נפל בשבת השחורה.

לוחם צנחנים שנפל בקרבות בדרום הרצועה. בישיבתו ספדו לו, ואמרו כי משפחת ישיבת "אמית עמיחי" ברחובות אבלה על נפילת סרן אייל טויטו הי"ד, בוגר מחזור ז'. ראש הישיבה הרב שמעון שושן הוסיף: "אייל היה מנהיג. פעיל ויזם בעל אחריות חברתית, בישיבה ובאזור מגוריו".

עוד הוסיפו, כי אייל היה ממנהלי גמחליא"ל, שהוא ארגון גמילות חסדים של הנוער בבית גמליאל שעסק באריזת סלי מזון מידי שבוע וחלוקתם למשפחות בעיר יבנה, וכן במבצעי חלוקה גדולים לפני החגים. לאייל היה חשוב להכיר ולתרום לכל רבדיה של החברה הישראלית ושל העם היהודי בכלל, והוא גם השקיע בכך את כל מרצו.

בסיום לימודיו בישיבה יצא לשנת שירות בארה"ב מתוך רצון עז להכיר ולתרום לנוער היהודי בתפוצות. משם הגיע ללמוד בישיבה בעתניאל עד לגיוסו לחטיבת הצנחנים. אייל היה חברו הטוב לכיתה של בוגרנו, סמל ראשון מיכאל בן חמו הי"ד שנפל בשמחת תורה בקרב בכיסופים. בית הישיבה וכל החברים הוכו בשנית.

אימו של אייל, שירי, היא מנהלת החטיבה העליונה בתיכון אמית קבוצת יבנה. ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמית אומר כי הרשת כולה אבלה ובוכה על נפילת אייל. "רק השבוע עלינו כולנו יחד, עם שירי וכלל מנהלי אמית לקברי הנופלים במלחמה בהר הרצל, ועתה קיבלנו את הבשורה הקשה. לב כולנו עם שירי וכל המשפחה".

סרן אייל טויטו ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן אייל טויטו ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

רס"ן דוד נתי אלפסי, בן 27 מבאר שבע, סמג"ד ב' בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' על נפילתו של רס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל: "העיר באר שבע אבלה וכואבת על נפילתו של תושב העיר רס"ן דוד נתי אלפסי ,סמג"ד 202 של חטיבת הצנחנים, בקרב בדרום רצועת עזה.אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחתו ויקיריו. יהי זכרו ברוך".

הפנימייה הצבאית לפיקוד - עמותת הבוגרים, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות משתתפת בצער משפחת אלפסי עם נפילתו של רס״ן נתי אלפסי ז״ל. הלוויה תתקיים מחר (ג׳, 23.01) במגדל העמק. יהי זכרו ברוך".

רס''ן דוד נתי אלפסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ן דוד נתי אלפסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

 רס"ן איליי לוי, בן 24 מת"א, מפקד פלוגה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

איליי ז"ל, למד בתיכון אליאנס בתל אביב. ורדה כגן, המנהלת לשעבר של תיכון אליאנס, סיפרה בעצב: "הכרתי את איליי למעלה מ-3 שנים. בחור מקסים ביותר, עם רוח נעורים. חברותי, שיחק כדורסל בחור מאוד חכם. הוא למד בכיתה הריאלית. מאוד מוכשר. איליי היה מאוד ערכי ואהוב. אחותו עדיין לומדת בתיכון. הוא היה קרבי-קרבי והתקדם בצבא, אנחנו נאלצים ללכת להלוויה במקום לחתונה שלו".

תנועת "חמש אצבעות", תנועה חינוכית-חברתית, כתבה בדף הפייסבוק: "בצער רב, מעדכנים על בוגר נוסף שלנו שנפל. איליי לוי, לוחם וקצין בסיירת צנחנים ששירת עכשיו כמפקד פלוגה בחטיבת צנחנים נהרג הבוקר (22.1) בקרב בחאן יונס. איליי היה בקבוצת הרצליה בשנים 2017-18. בחור מדהים שבחר תמיד לתת את המעבר ולעשות למען הקבוצה וחבריו. נזכור אותך וננציח את דרכך לעד".

בפוסט שעלה ברשתות, ניתן לראות את איליי ז"ל משוחח עם הכתבת אדווה דדון מחדשות 12 בזמן ששהה ברצועה, שם מסר לנרי חברתו געגועים ואת אהבתו.

רס''ן איליי לוי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ן איליי לוי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)