כחלק מהסקת לקחים מתמדת בצה"ל, בכוחות הביטחון מקדמים שינויים מרחיקי לכת בציוד החייל הבודד, דבר שיבוא לידי ביטוי גם בתקציב הביטחון. אחד הדגשים המרכזיים היא התאמת אופי הציוד ללחימה בטווח קרוב.

שינוי אחד שמקודם עבור הכוחות הלוחמים בשטח הוא המעבר מרובה המיקרו תבור הישראלי לרובה M4 אמריקאי משודרג. בנוסף נכנס לשימוש המוני החגורה הטקטית שמקלה על לחץ האפודים והציוד מהכתפיים אל המותניים. החגורה הטקטית מקודמת לשימוש בימים אלה באמצעות מכרז צה"ל השונים.

שדרוג נוסף הוא בדמות ה"טריגר פאוץ'", שמאפשר שחרור רימונים בצורה מהירה ובטוחה יותר, מערכת שפותחה ע"י לוחם בשטח ומבוססת על תובנות משדה הקרב וטרגדיות שהתרחשו עקב שחרור איטי או לא בטוח של רימונים.

בלחימה בטווחים קרובים זמן התגובה של הלוחם קריטי להישרדותו ולכן הלוט"ר ובראש ראש תחצן מקדמים את תפיסת זמינות ה-0 באפוד החדש, שבה כל לוחם יוכל לשלוף רימון רסס או מחסנית להחלפה בתוך שניה אחת על מנת להקדים את האוייב.

כיום בחלק מהאפודים יש טריגר פאוץ לרסס שמאפשר לשלוף רימון רסס בצורה בטוחה (בשליפה תמיד אוחזים במנוף) ומהירה מאוד בניגוד לפאוץ הבד שהיה קיים עד היום איתו הלוחמים בקושי שלפו רימון כי הוא היה מסורבל לא בטיחותי (בשליפה לא אוחזים במנוף הרימון וזמן השליפה ארוך מאוד ובלחימה מטווח קרוב המחבל תמיד מקדים וזורק לפני הלוחמים). יצוין שכבר בלחימה בעזה ישנם כמה יחידות שמשתמשות בטריגר פאוץ לרימון רסס והתוצאות מעולות. ישנו מוצר נוסף לשליפת מחסנית שלמעשה ישלים את הזמינות 0 ללוחם.

כמו כן מקודם לשימוש המוני רחפן בגודל כף יד, פיתוח חדש מהמלחמה האחרונה, שנכנס לתוך המבנה המבוקש, וסוקר אותו עבור הלוחם.

השדרוגים והשינויים מקודמים על ידי ראש תחצ"ן (תורת חי"ר וצנחנים), שמקבל תובנות מהשטח ופועל בהתאם על מנת לצמצם דרמטית את האבדות בקרב ולספק ללוחמים את המעטפת הדרושה כדי לפעול בהצלחה ולמלא את משימות המפקדים.