האלוף במיל' נועם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש ומפקד הגיס הצפוני, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, והתייחס להמשך המלחמה בעזה. 

נתניהו מבהיר: "אם לא ניכנס לרפיח - נפסיד במלחמה נגד חמאס"
בכיר מצרי חשף: "ישראל הביעה נכונות לסגת מעזה בתמורה לעסקה"

"אין ממשלה בישראל כבר הרבה זמן", אמר תיבון בפתח דבריו, "התפקוד שלה רע מאוד, ספציפית לגבי הדרום צריך להחליט אחד מהשניים, אם אנחנו חושבים שצריך לצמצם את הסיוע ההומניטרי על מנת להפעיל לחץ על חמאס בנושא החטופים אז זו צריכה להיות המדיניות. אבל אם המדיניות היא אחרת, מכיוון שתואם עם ארה"ב שיש כאן איזושהי עסקה שארה"ב דרשה תמורת תחמושת שהיא נותנת לנו, אז צריך לקיים את מה שהובטח אל מול האמריקאים".

"אני רוצה להסביר משהו על הממשלה הזו, כי היא באמת פוגעת באופן בסיסי בביטחון הלאומי שלנו", הוסיף, "הביטחון הלאומי של מדינת ישראל משלושה נדבכים מרכזיים - צבא חזק והתקפי, כלכלה חזקה ומערכת יחסים אסטרטגית עם ארה"ב המעצמה הגדולה בעולם. ממשלת המחדל של נתניהו פוגעת בשלושת הנדבכים שעליהם עומד הביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"הממשלה הזו פגעה באופן שיטתי בצבא, פעם ראשונה שמורידים לנו את הדירוג, בין השאר בגלל שממנים אדם לא מוכשר כמו סמוטריץ' שאין לו מושג בניהול משאבים להיות שר האוצר. הוא שר אוצר גרוע, וזו פעם ראשונה שמורידים לנו דירוג. והדבר האחרון, למרות הסיוע האדיר שנתן לנו הנשיא ביידן, נתניהו מצליח לריב איתו או רוצה לריב איתו. אני רוצה גם להגיד משהו על הנושא של הנשיא טראמפ, טראמפ שונא לוזרים. יחסי ישראל ארה"ב זה דבר חשוב מדי בשביל לנצל אותו לכל מיני צרכים פוליטיים עלובים", ציין. 

"בניהול נכון של המערכה היינו צריכים להיכנס לרפיח דבר ראשון כשדי לנתק את רצועת עזה ממקורות האספקה שלהם, של החמאס", הוסיף, "ההתבטאויות של נתניהו בנושא רפיח נועדו בעיקר כדי לנגח את הצבא, אם אתה רוצה לכבוש שטח אתה לא צריך להודיע על זה מראש, אתה צריך להפתיע את האויב. יש כאן משהו שכרגיל נתניהו עושה כדי להעמיד את הצבא במבוכה, כאילו הוא דוחף קדימה והצבא עוצר. אם אתה רוצה לייצר איזושהי הפתעה מול האויב, ההצהרות האלה לא טובות ולא נכונות. התחושה היא שראש הממשלה במקום לתת גיבוי לצבא פועל נגד הצבא". 

לאחר מכן אמר תיבון: "ברגע שנחזיר את החטופים, זה גם יאפשר לנו להילחם עם הרבה פחות מגבלות ברצועת עזה, זה דבר ראשון. הדבר השני, זו חובה מוסרית של כולנו. אף אחד לא ירצה לחיות במדינה ואף חייל לא ירצה להתגייס לצה"ל כשהוא יודע שאם הוא נופל בשבי פשוט נותנים לו למות ככה. מי ירצה לחיות במקום כזה? החזרת החטופים היא עניין ערכי אבל עניין הרבה יותר עמוק בקשר בין מדינה לצבא. צריך לתת להם מנעד רחב, כולל אם יש הפוגה בלחימה. צה"ל הוכיח שהוא יודע לחזור ללחימה וצריך להחזיר אותם מכיוון שכשלא מחזירים אותם גם לזה יש משמעות, שהם פשוט ימותו שם ואנחנו לא מוכנים לסבול את זה". 

לסיום טען: "אני ראיתי איפה נתניהו היה בשבעה באוקטובר וגם בשמונה באוקטובר איפה הוא התחבא. צריך להחזיר את המנדט לעם ולבחור כאן הנהגה ראויה של אנשים אמיצים, אנשים שמוכנים להילחם. השפלות שבה מפעילים קמפיין נגד משפחות החטופים, מבית מדרשו של נתניהו, וממשיכים לקרוע את העם כאילו אנחנו עדיין בשישה באוקטובר זה מחליש את מדינת ישראל, את צה"ל ואת החברה. כבר מזמן היה צריך נתניהו לקחת אחריות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM