הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל קיימה הבוקר ישיבה בצורך דחוף להקמת מנהלת תקומה בצפון לאור המצוקות של תושבי גבול הצפון המפונים והלא-מפונים שמתמודדים עם קשיים שונים - ואינם מקבלים מענה מהגורמים הממשלתיים. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון אמר כי מספר חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה הגישו הצעת חוק להקמת מנהלה כדוגמת מנהלת תקומה, עבור תושבי הצפון וכי הוא מצפה מהממשלה לסייע בקידומה. "התקציב עבור ישובי הצפון כתוב על הקרח. לא ראינו התייחסות לכך בתקציב המדינה הקרוב". בישיבה השתתפו חברי כנסת רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה.

משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר, ויו"ר פורום ראשי רשויות קו העימות אמר: "בכל פעם שאני בא לפה אני מרגיש איך כולם הולכים פה על ביצים. בדרך לכאן, שמעתי את שר הביטחון אומר שתחנות עזה לא עונות - ושסינוואר מנותק קשר, ואני אומר שתחנות ירושלים לא עונות ושהממשלה מנותקת קשר לחלוטין. על אף שבמשרד האוצר מבינים שהבעיה של מדינת ישראל היא הצפון - בספר התקציב לא מופיע כלום כי ממשיכים לערבב אותנו - למרות שסיכמנו על תוכנית". עוד אמר כי תושבי הצפון נזרקים עכשיו מרשת ישרוטל - שלדבריו לא אשמה בכך אלא הממשלה: "מה הבעיה לתת לכל בית מלון אורכה עד סוף השנה? התשובה היא כי אין תוכנית ואף אחד לא מתייחס אלינו. האדם היחיד שמתייחס אלינו ברצינות בצפון זה נסראללה – כל מה שהוא אומר הוא עושה. אני אומר לראש הממשלה – תנו לנו ודאות". עוד התייחס לתקציב המיועד ואמר: "מה זה מיליונים בודדים. רק ביישוב אחד בצפון אנחנו צריכים עשרות מיליונים". 

עוד אמר על תופעת פינוי המפונים מבתי המלון כי "המפונים שלנו ממצובה שפונו לרשת ישרוטל ביערות הכרמל, קיבלו הודעה שעליהם לעזוב את בית המלון בסוף החודש. גם לאחר שיחות רבות שלי עם שר התיירות ומנכ"ל משרד התיירות, בסופו של דבר המועצה היא זו שמוצאת פתרונות חדשים לתושבים. מדובר בשערורייה מכל היבט אפשרי וככל הנראה ככל שנתקרב לעונת התיירות, נראה זאת בעוד ועוד בתי מלון. אני קורא לממשלה להתעורר ולהבין שתושבי הצפון הם לא בובות בהצגת תיאטרון - אלא אזרחי מדינת ישראל הראויים ונדרשים לפתרון אנושי ומיידי".
עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, שהשתתף גם כן אמר כי העובדה שב-7 באוקטובר לא חדרו מחבלים גם מגבול הצפון היא בגדר נס: "פניתי כבר להקים מנהלת תקומה בצפון כדי להכניס את כל הישובים לתוכנית רב שנתית אסטרטגית ולהעביר מסר ברור לתושבי הצפון שמדינת ישראל רואה בהם נכס אסטרטגי". הוא פנה למשרד הפנים ואמר כי התקצוב של שלושה מיליון ש״ח לא מספיק כי המצב של היישובים בצפון בכי רע: "אם לא יכניסו את שיקום הצפון לחוק, הסיכוי שזה יקרה - ילך ויקטן", אמר יפרח.

יוחאי, מנהל הקהילה של קיבוץ מנרה, השמיע את קולם של תושבי מנרה והצפון: "קהילת מנרה היא קהילה קטנה שלפני ה-7 באוקטובר הייתה במגמת צמיחה. אני עכשיו בקיבוץ כפר הנשיא שהפך להיות סוג של חזית, כל קהילת מנרה למעט כיתת הכוננות - מפונה. מתוך 155 דירות במנרה, יש כ-105 דירות שנפגעו מהדף ומפגיעות ישירות של טילי נ״ט. בשורה התחתונה, יקח הרבה מאוד זמן לתקן את מנרה ואת שאר הישובים שנפגעו". לשאלת יו"ר הוועדה, ענה יוחאי כי קהילת מנרה זקוקה לבית זמני לתקופה של שנה עד שנתיים עד שיחזרו לישוב".

רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים תיאר בישיבה את הפעולות של משרדו ואמר כי המשימה שעומדת לנגד עיניו היא חיזוק יישובי הצפון בשיתוף פעולה מלא עם ראשי הרשויות בצפון. "אני שמח שהצלחנו להעביר סכום חודשי לרשויות המקומיות ואני מקווה שבימים הקרובים יגיע כסף עבור ינואר ופברואר. החלטנו לייסד צוות מנכ"לים, שאני עומד בראשו, ועלינו לצפון לסייע בפתרון סוגיות. צוות המנכ"לים נפגש מספר פעמים עם ראשי הרשויות ונעשית עבודת שטח שנותנת פתרונות".

יו"ר הועדה ח"כ מיכאל ביטון סיכם את הדיון: "ככל שהזמן עובר נדרשים פתרונות ולא תספיק הפעולה הראשונית שהממשלה עשתה. על כל החלטה ביטחונית שהממשלה עושה בקבינט הביטחוני המצומצם, אני מצפה שהממשלה תקבל גם החלטה כלכלית. נעשה ישיבת מעקב בחודש הבא. עד אז אני מקווה שהצעת החוק שהגשנו כמה חברי כנסת להקמה של מנהלת לצפון תתקדם בסיוע הממשלה".