דובר צה"ל התיר היום (ראשון) לפרסום כי רס"ם במיל' דניס יקימוב, בן 33, מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17, חטיבת ביסל"ח, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

"תמיד חתרת לניצחון": מאות אנשים ליוו את סמל אפיק טרי בדרכו האחרונה
צה"ל פועל בזייתון: הושמדה תשתית טרור של מפקד חטיבת עזה בחמאס | תיעוד

רוביק דנילוביץ, ראש העיר באר שבע, ספד לו: "העיר באר שבע אבלה וכואבת על נפילתו של תושב העיר, רס״ם (במיל׳) דניס יקימוב, לוחם בגדוד 17 - חטיבת ביסל״ח, בקרב ברצועת עזה. אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחתו ויקיריו. יהי זכרו ברוך!".

מטעם עמותת השועל, פלס״ר פלח״ן ועורב גבעתי, נמסר: "משפחת השועל מרכינה ראשה על נופלו של בוגרינו הלוחם הגיבור והאמיץ דניס יקימוב ז”ל אשר נפל אמש בקרבות ברצועת עזה. דניס שירת כלוחם מילואים במסייעת 17. דניס הינו בוגר הפלחה״ן, מחזור נוב' 2008. היה מוותיקי וטובי חיילי הפלוגה, פעל כחלק מהכוח המסתער ולצערנו נפגע מאש המחבלים.

אוהד סהר כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "את דניס קיבלנו למחלקת הסיור במילואים לפני המון שנים. היה תמיד שקול, רגוע, ואכפתי. דיבר תמיד בנועם ובכבוד. איש משכיל ונעים שיחה, עם חיוך שתמיד היה על פניו".

הלווית דניס יקימוב (צילום: פרטי)
הלווית דניס יקימוב (צילום: פרטי)

ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: "גיבור ישראל. רס”ם במיל’ דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבת ביסל”ח. נפל הלילה בהגנה על המולדת. יהי זכרו ברוך".

החברים והמפקדים ממשפחת מסייעת 17: "אנו מבקשים סליחה על כך שלא הצלחנו לשמור על דניס חברנו האהוב ולהחזיר אותו הביתה בשלום. דניס נהרג הלילה תוך שהוא נלחם עם הכוח שהוביל את ההסתערות והלחימה בחאן יונס באזור שורץ מחבלים שניסו למנוע מאתנו להתקדם. לצערנו תוך כדי ההתקפה, צרור שנורה לעבר הכוח מטווח קרוב פגע בדניס.

כאשר דווח בקשר על ״פרח״ פצוע לכוחותינו כולנו קיוונו לסוף טוב יותר. כשהפצוע הפך להרוג, הלב שלנו נשבר, כשהבנו שמדובר בדניס, הלב התנפץ לרסיסים. דניס חברנו היקר, הצטרפת אלינו בשנת 2011 ואז גילינו חייל מקצוען שעושה הכל בצניעות, עם חיוך מדבק ורצון קבוע לעזור לכולם. כולנו זוכרים איך בסיבוב הראשון בעזה שהסתיים לא מזמן, לצד לחימה במספר גזרות במשך 3 חודשים, סיפרת לנו שאתה כותב ספר על התקופה המאתגרת הזאת וכל החיילים בפלוגה רצו להיכלל בו.

״דניס כבר כתבת עליי היום?״ ״דניס באיזה פרק אני מופיע?״ ״דניס כתבת שהורדתי מחבל!״׳ אני מבטיח לך דניס, שאם משפחתך תבחר בכך, אנחנו נדאג שהספר יראו אור. דניס אהוב שלנו, לנו המפקדים והחברים היה לעונג גדול להיות וללחום לצדך. חשוב לנו שכל מי שמכיר אותך, המשפחה שלך, הילדה הקטנה שלך שציירה לך ציור שמצאנו בארנק, החברים ובכלל כל עם ישראל, שכולם ידעו, שאתמול איבדנו גיבור.

אנחנו המפקדים נהיה חייבים לעשות הכול ולהיות יותר טובים כדי להיות ראויים להקרבה שלך, לעמוד במשימות שלו ולהחזיר את כל הלוחמים הביתה בשלום. אוהבים ומצדיעים לך".