נפתלי שובו בנים, חסיד ברסלב שניסה להיכנס אתמול בלילה לקבר יוסף, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM, בעקבות תקרית שבה ניסו הוא ונוספים לחדור למתחם ללא אישור.

"אני כ־11 שנים חודר, בלי ליווי משטרתי או צבאי, לקבר יוסף הצדיק פעמיים בשבוע, ככל האפשר, אנחנו חודרים לעיר שכם בצפון השומרון", סיפר נפתלי, "אז אתמול ארגנו עשרה מיניבוסים, ועוד עשרות כלי רכב להגיע. בהסכם אוסלו נרשם שקבר יוסף הצדיק הוא לישראלים בלבד ולא בשליטת הרשות הפלסטינית".

אירוע קשה בצפון: הרוג ושבעה פצועים מפגיעת טיל הנ"ט במרגליות

הוא הוסיף להסביר על המצב באזור הקבר: "צה"ל ברוך השם לא צריך לחלץ אותנו, אנחנו מסתדרים טוב מאוד בלעדיו. הוא רק יכול להזיק. אנחנו נוסעים למקום שעם ישראל הוא חלק מההיסטוריה שלו, המקום הכי קדוש, קבר יוסף הצדיק. כל זה קרה כי צבא ההגנה לישראל הביא את הנשק לרשות הפלסטינית. אחד הדברים הם לא להפקיר יישוב בארץ ישראל."

הוא המשיך לבקר את התנהלות כוחות הביטחון: "אני מכיר את שכם כמו כף היד, פעם ראשונה עכשיו שנפגעתי, אתמול נסעתי עם רכב ואילו לא הצבא היה מעדכן את השוטרים הפלסטינים והם היו מעדכנים את כוחות ה'נוח'בה' שלהם בתוך שכם, שמחר יכולים לצאת גם ליצהר, ולירושלים ולכל מקום... אתה לא צריך להיכנס לשכם, אתה יכול לראות את הנשק שלהם ואת הכדורים חודרים לרכבים ולבתים של יהודים".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM