יהודה דוד פור, חקלאי ממרגליות, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm והתייחס לאירוע הקשה במושב מרגליות שבו נהרג פועל זר מהודו מירי נ"ט של חיזבאללה.

הווטרינרים שנשארו עם בע"ח והזוג שחגג מול ענני עשן: מיהם "המפונים" שלא התפנו?
ישראל זיו מטיל פצצה: "המלחמה הסתיימה כבר לפני חודשיים"

תחילה סיפר כי הוא עדיין נמצא במרגליות כי "הבית פה, משק חקלאי פעיל. יש פה לול מטילות, מטעים שצריך לתפעל אותם. אנחנו בפתח עונה חדשה". עוד הוסיף כי אינו ישן במושב. "אני לא יכול לנסוע, המשפחה, האישה והילדים בטבריה. יש לי פה גם כן עובד זר, במצב שיש פה אם אני לא אשן פה אז גם העובד לא יישאר פה. הוא גם פוחד. אני עובד בצד השני של היישוב, אבל זה לא אומר כלום כי בעצם לדעתי כולנו מטווחים. אבל אין לי ברירה". 

בהמשך שיחזר את תקרית ירי הנ"ט: "אני לא הייתי במקום, אבל יש לנו במהלך היום שאין התראות מיוחדות יש לנו עובדים זרים שנמצאים במטעים. לפי מה שהבנתי, תצפתו וירו עליהם. הם מתצפתים עלינו כל היום. אני לא יכול להגיד פרטים כי לא הייתי במקום".

"כל אדם שנפגע, וזה לא משנה אם הוא עובד זר או תושב ישראל, כל אדם שנפגע זה בעייתי. זה בעייתי למדינה, למצב שאנחנו נכנסים אחרי אירוע כזה. תשמע, אני עברתי פה מלחמות, זו לא מלחמה ראשונה שלי. הפעם זה מפחיד, זה לא מה שהיה קודם".

עוד הוסיף: "אנחנו נמצאים במצב שהוא בלתי אפשרי, כל מי שלוקח החלטות, וזה לא משנה אם זה מגיע ממשרדי הממשלה ויורד למטה, צריך להבין את המצב פה. אני חושב שהם לא ממש הבינו את המצב פה. אנחנו, האזרחים שעדיין מחזיקים את המשקים פה, בסיכון יום יומי. ההנהגה מנותקת מהעם לגמרי, הם לא מבינים את המצב פה. הם לא מבינים שאני בסיכון תמידי כנראה. אם הם היו מבינים הם היו אוסרים להיכנס ליישובים האלה. 

בהמשך התייחס להחלטת הממשלה להמתין עד שמסיימים עם עזה: "אני מבין את זה, ואני שואל שאלה - מקבלי ההחלטות, אני בתור אזרח, 62 שנים גר פה, למה אתם נותנים לי להסתכן? פיניתם את המשפחה שלי, 'תסגור את השטח, שטח צבאי סגור', למה אתם לא עושים את זה? זה עניין כספי?"

בסיום דבריו אמר: "אחת הבעיות הכי קשות שלנו פה, אנחנו חיים פה, זה הבית שלנו ואנחנו רוצים שמזה יישאר הבית שלנו, אנחנו עומדים בפני רפורמה בענף הלול שהרפורמה הזו אומרת שאני אמור לסגור את הלול שלי, אמור לבנות לול חדש של מיליוני שקלים, זה לא יקרה. מה שמחזיק את יישובי הצפון פה, יישובי הגדר בעיקר, זה מקור הפרנסה. יש פה אוויר טוב, כייף לנו, לא רע לנו פה, אנחנו חיים פה, אבל ביום שהפרנסה שלנו תפגע כל מי שעוד מסוגל לחשוב קדימה, בצורה ביטחונית, לפגוע בפרנסה זה לפגוע בביטחון".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm