בעוד מספר ימים צפויים תושבי אריאל לגשת לקלפי ולבחור מי יעמוד בראשות העיר שנמתחת ממזרח למערב בלב השומרון. המועמד המוביל לשבת בכסא ראש העיר הוא חבר הכנסת לשעבר אורן חזן, כך לפחות על פי הסקרים ועל פי הצבעות הסיבוב הראשון, שם נחל חזן הצלחה אדירה. "אני מכיר את המערכת הפוליטית, גם הארצית וגם המקומית" אומר חזן, "כשאני בא לשנות משהו אני עושה את זה עד הסוף, ישבתי בכיסאות הכי נחשבים בישראל, אבל הכיסא של ראש העיר אריאל הכי מעניין אותי, אני רוצה לשנות במקום המגורים שלי, להפוך את העיר לפנינה וזה אפשרי, אני מאמין בזה בכל מאודי".

חזן מוכר כמעט בכל בית בישראל, הוא היה לח"כ הצעיר ביותר בכנסת ה- 20 והצליח בקדנציה אחת להעביר 25 חוקים, הוא הצליח היכן שחברי כנסת וותיקים ומנוסים ממנו כשלו. זכורה מלחמתו העיקשת למען ציבור הסטודנטים כשהצליח לכופף את שר החינוך דאז נפתלי בנט וקידם חוק אשר העניק לסטודנטים 2 נקודות זכות על שירות מילואים. חוק שמיטיב עם לוחמי המילואים גם היום. 

בגיל 42  ולאחר נישואיו לרינת והולדת שלושת ילדיהם הוא שוב חוזר לקדמת הבמה, הפעם עם עוד יותר ניסיון. במהלך מערכת הבחירות שלו, זוכה חזן באמונם של תומכים רבים. מספיק היה לנו להסתובב איתו ברחבי העיר כדי לראות את האהדה הבלתי מסוייגת לה הוא זוכה. בין אם מדובר במגורשי גוש קטיף לשעבר שהשתכנו בעיר לאחר תכנית ההתנתקות והביעו תמיכה בו, דרך יוצאי ברית המועצות לשעבר שתומכים בו וכלה בתושבי אריאל הוותיקים שרוצים לבחור במועמד שצמח מלמטה, שמרגיש שהוא חלק מהם. 

כחלק ממסע החיזוקים של חזן הוא זכה לתמיכה ממפלגת הליכוד. כלל שרי המפלגה הגיעו לחזק את חזן במערכת הבחירות הזו. חזן  זכה לחיזוק משמעותי נוסף בדמותם של אלפי עובדי אוניברסיטת אריאל בראשותה של חמדה חדי ושל חברי אגודת הסטודנטים במוסד.

כבר כשהיה פרלמנטר בכנסת נאבק חזן לביטחונם של תושבי יהודה ושומרון בכובעו כחבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת וכסגן יו"ר הכנסת ולפני כשנה החליט חזן להתמודד על ראשות עיריית אריאל.

בבחירות המקומיות שנערכו בשבוע שעבר סיים חזן במקום הראשון וזכה בהישג מרשים במועצת העיר, כעת הוא נערך לסיבוב השני בבחירות כשהוא מגיע עם רוח גבית וניצחון בסיבוב הראשון כאמור מול מועמד נוסף בשם יאיר שטבון. 

רגע לפני שהקלפיות יפתחו שוב באריאל, חושף חזן את מאחורי הקלעים של מערכת הבחירות, את המחיר המשפחתי אותו נאלץ לשלם ובעיקר את דאגתו הגדולה לעיר אריאל ולמערכת החינוך שמדשדשת שבגללם החליט לרוץ לראשות העיר.

אורן חזן (צילום: טנא תקשורת)
אורן חזן (צילום: טנא תקשורת)

רבים שואלים למה לך לחזור לפוליטיקה אחרי שפרשת, למה לך פוליטיקה עכשיו?

"זכיתי להיות בצומת מקבלי ההחלטות הכי משמעותי שיש – בכנסת ובממשלה ובהן הצלחתי להוביל שינויים מרחיקי לכת לטובת אזרחי ישראל, בכלל ותושבי יהודה ושומרון בפרט.  בפועל, ראיתי לאן העיר אריאל הידרדרה בשנים האחרונות לאחר שהייתה שבוייה בידיהם של עסקנים שדאגו שהעיר תישאר מנומנמת, רדומה ולא מתפתחת. לא יכולתי לעמוד מנגד כאשר ראיתי איך העיר בה גדלתי הולכת מדחי אל דחי ונענתי לקריאתם של רבים מתושבי העיר לבוא ולהחזיר את אריאל למסלול. זו לא גזרת גורל שבה תושבי אריאל יקבלו שירותים בסיסיים ונורמליים כיאה לערים אחרות".

ובכל זאת, בעיר שבה יש אוניברסיטה, היית מצפה לראות התנהלות מעט אחרת.

"אוניברסיטת אריאל היא פנינה אקדמאית בלב השומרון והיא נמצאת בליבה של העיר שלנו. יחד עם זאת, האוניברסיטה צריכה להיות זו שמשרתת את העיר ולא ההפך. אני שמח על כך שעובדי האוניברסיטה הביעו בי תמיכה בלתי מסויגת ואני מבטיח להם כי נמשיך ונדאג להם. המציאות כיום, שבזכות קשרים רבים אותם הפעלתי, אלפי עובדי האוניברסיטה נמצאים כפסע מהסכם שכר היסטורי מול משרד האוצר אותו מוביל חברי יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי. אוניברסיטת אריאל תמשיך ותצמח בע"ה ואנחנו נדאג שהיא וגם שאר מערכת החינוך שלנו בעיר יתבססו, ישתכללו ויתעצמו".

לפני שמדברים על איכות חיים כמו לימוד באוניברסיטה יש לדאוג למשהו אחר- לחיים עצמם ולתחושת הביטחון של תושבי אריאל.

"אני מסכים שמגורים בבירת השומרון היו אמורים להיות קלים ובטוחים יותר אך לצערנו אותם עסקנים שישבו בכל השנים האחרונות לא עשו דבר וחצי דבר כדי לדאוג לנו התושבים. המטרה שלנו היא לא להגיד מה הבעיות שיש בעיר אלא להציע פתרונות להצלת העיר. חלק מהם התחייבתי במצע הבחירות שלי. אין טובה מהעיר אריאל בכל העולם. באחריות. מציאות בה לתושבי אריאל אין תחושת ביטחון היא לא גזרת גורל. תושבי אריאל לא יכולים להיות כברווזים במטווח . הם צריכים לקבל ביטחון, לא רק דיבורים על תחושת ביטחון שאחרים מתחייבים לה אבל למרות שהחזיקו בהגה הנהלת העיר, לא עשו לשם כך דבר". הדגיש חזן. 

 מה אשתך, רינת, חושבת על  הריצה לראשות העיר אריאל?

"רינת היא אהבת חיי והיא מבינה היטב כי אורן חזן לא נאבק פה בשביל עצמו אלא בשביל ילדי ותושבי אריאל כולם ללא יוצא מן הכלל. אריאל צריכה ניעור רציני בגלל שבשנים האחרונות לא עשו דבר כדי לקדם אותה, גם בתחום החינוך. אני מבטיח לתושבי אריאל כי אדאג ששרי הממשלה וחברי הכנסת שלנו יעבדו קשה מאוד כדי שהעיר אריאל תזכה לתקציב ראוי".

מה יהיו ההחלטות הראשונות שתקבל כראש העיר אריאל?

בעזרת חבריי כל המפלגות הציוניות בכנסת, התחלתי לקדם את חוק "אריאל- בירת השומרון" ולפיו העיר אריאל  תהווה מטרופולין אזורי למאות אלפי ישראליים ותזכה למעמד מיוחד ולתקציבי פיתוח ייעודים שיצליחו לאפשר לה להתעצם. חוק דומה יש על ירושלים בירתנו הנצחית שכמובן זקוקה למעמד מיוחד אך חשוב הוא שגם בירת השומרון, ששואבת אליה מאות אלפי אנשים מידי יום, תזכה לכל התנאים המקסימליים כדי להצליח. בנוסף לכך, אדאג לכך שכלל תושבי אריאל כולל הסטודנטים הלומדים בה יזכו למקומות חניה בחינם וכן אבטל את כל הדו"חות שניתנו שלא כחוק ע"י הנהלת העירייה היוצאת. תושבי אריאל לא יכולים לחיות תחת סחיטת כספים מהם שלא כצדק. כדי להגדיל את הכנסות העירייה אפעל להגדלת התקציבים הניתנים לעיר במסגרת החוק "אריאל בירת השומרון".

ולסיום, השלם את המשפט, ראש העיר אריאל אורן חזן הוא:

"ראש העיר של כולם, שדואג לכלל הקהילות והמגזרים בעיר ללא יוצא מן הכלל על פי צרכיהם ובעיקר דואג שאריאל תתעורר ותהיה במקום הראוי לה. הגיע הזמן שהעיר אריאל תפסיק להיות היפהפייה הנרדמת. העיר אריאל היא משימת חיי".