שני צעירים בשנות ה–20 המאוחרות לחייהם, אחד תושב המרכז והשני מאזור הדרום נעצרו הבוקר (שלישי) על ידי בלשי יחידת הסייבר בלהב 433 ורשות המסים בחשד לעבירות של הלבנת הון במטבעות קריפטוגרפיים ועבירות על פי פקודת מס הכנסה בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים. במשטרה וברשות המיסים סבורים כי פעילות השניים התבצעה עבור ארגון פשיעה גדול.

נציין כי בחיפוש בבתיהם של החשודים אותרה כספת ובתוכה מאות אלפי שקלים במזומן ולמרבה האירוניה כסף מזומן בסכומים נכבדים נתפסו מוסלקים בתוך מכונת כביסה, כמי שלהם מיוחסת עבירה של הלבנת כספים.

ביחידת הסייבר בלהב 433 של המשטרה וביחידת יהלום ברשות המיסים פתחו בחקירה בגין חשד להלבנת הון באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים. את העבירות החמורות ביצעו על פי החשד כאמור, שלושה חשודים בשנות ה–20 לחייהם , ככל הנראה עבור ובשמו של ארגון פשיעה גדול. 

השטרות שנמצאו (צילום: אלון חכמון)
השטרות שנמצאו (צילום: אלון חכמון)

במסגרת החקירה הסמויה שארכה מספר חודשים, חשפו יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת יהלום ברשות המסים את זהותם של שלושה מלביני הון שפעלו, על פי החשד, עבור ארגון פשיעה, תוך שהם מעמידים לטובת הארגון תשתית של ארנקים קריפטוגרפיים, ששימשה את הארגון להלבנת רווחיו והסתרתם מהרשויות.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו שני חשודים, וחשודה נוספת עוכבה לחקירה במשרדי היחידה בלוד. חוקרי היחידה תפסו מטבעות קריפטוגרפיים בשווי של כ-14 מיליון ש״ח. בחיפוש בבתי החשודים אותרה כאמור , כספת ובה מאות אלפי ש"ח במזומן וכסף נוסף במזומן שהוסלק בתוך מכונת כביסה. בשעה זו החשודים נחקרים במשרדי היחידות, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ״ש השלום בראשל״צ.