שרון מלכי- אשל דיברה היום (חמישי) ברדיו 103FM בתכנית של אודי סגל וענת דוידוב על ביתה רוני, שנפלה בשבעה באוקטובר ואמש פורסמו הקלטותיה בה היא מזהה ומתריעה על שני חמושים הרצים לגדר: "אני מאוד גאה ויודעת מי זאת הייתה רוני. כל התצפיתניות, כולן היו אחראיות ומקצועיות וכולן ישבו בעמדות. הן לא חשבו על עצמן, הן חשבו על תושבי הקיבוץ והן היו כולן מדהימות ואמיצות והן אינן". 

מלכי- אשל מוסיפה ומספרת על ההתמודדות עם השכול ועל הימים שעוברים ללא רוני: "המשפחות השכולות חוטפות את המכה שמשנה ומטלטלת את חייהן. אני יכולה להעיד על עצמי, שאם אני מצליחה לבצע משימה אחת ביום, זה הישג. אנחנו לא ישנים טוב, אנחנו לא אוכלים טוב, אנחנו לא. אנחנו מסתובבים ביניכם ואיתכם אבל אנחנו לא מה שהיינו פעם, לא זוכרים כלום, שוכחים הרבה דברים. הצער הזה משתלט, הכאב משתלט על הכול".

לצד הצער והכאב, דואגת האם לציין את נקודות האור בתוך האפלה ולהתייחס לסיוע בטיפול הביורקרטי שהיא חווה ממיזם "מטה שירות חרבות ברזל: "מטה שירות חרבות ברזל שהוקם בעקבת פוסט שאני כתבתי בקבוצת פייסבוק, שבה חברים כל מנהלי השירות במדינת ישראל שבעצם מתייחס לבירוקרטיה וההתייחסות של חברות במשק לאנשים שכבר לא איתנו. המיזם הזה בא לתת שירות ועזרה".

חולי רז, מנהלת מטה שירות חרבות ברזל מסרה: "הפוסט הזה זוכה לחשיפה של 1,600 אנשים. אנחנו בתוך הקבוצה קיבלנו בוקס בבטן והחלטנו שאנחנו מקימים משהו שיעזור למשפחות שבאמת אין לתאר את מה שהן עוברות, להקל עליהן בבירוקרטיה, שהן לא יצטרכו להרים את הטלפון. אנחנו נידבנו 2,000 אנשים. נוסף לזה, יש לנו נציגי ארגונים. במשרדים הממשלתיים זה קצת צולע יותר, אבל בסוף אנחנו מגיעים אליהם".