מאז תחילת הלחימה, ספינת הטילים אח"י חץ של חיל הים תוקפת מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס ומראשית כניסתם של הכוחות המתמרנים לרצועה עזה - מסייעת גם באש ובתצפית מהים. כאמור, הלחימה העצימה בדרום ובצפון דרשה מצה״ל להיערך באופן מחודש במרחב, לגייס כוחות מילואים רבים - ובין היתר גם להסתייע תוך כדי הלחימה בצוערים - ולהקדים את כניסתם לתפקידיהם החדשים. אחת מאותם צוערים וצוערות היא אורי גרוסבך, אשר לוקחת חלק כבר מעל ל-100 ימים בלחימה בזירה הימית הדרומית, ובמהלכה מפקדת על הלוחמים הימיים כחלק מתקיפות של הספינה.

גרוסבך התגייסה לקורס החובלים היוקרתי באוקטובר 2021, במהלכו עברה הכשרה מפרכת שכללה מספר שלבים: ״עברנו טירונות יחידה שהתבצעה באילת, לאחר מכן 3 חודשים של אימונים תוך אתגרים פיזיים על מנת לבחון את החוסן שלנו, בהמשך תואר אקדמי - ולבסוף שלב אחרון והכשרה מקצועית בבה״ד שבה לומדים חומר עיוני על התפקידים שלנו. מי שעובר את הבחינות האחרונות, מגיע לשלב ההסמכות המקצועיות בספינות - ומתנסה בתפקיד אליו הוא מיועד״, מספרת אורי על ההכשרה שאורכה שנתיים ו-4 חודשים, בין הקורסים הארוכים ביותר בצבא. 

״הלחימה תפסה אותנו חודש לפני תחילת השלב האחרון, שבו אנו מוצבים בספינות שאנו עתידים לשרת בהן - לוקחים חלק בפעילות המבצעית שמתבצעת - ועוברים הסמכה בספינה״, אמרה. בשל המלחמה, צוערי וצוערות קורס החובלים הוצבו חודש מוקדם יותר בספינות. "במשך שנתיים של הקורס, חיכיתי לרגע שאגיע לספינה, ועכשיו אני מרגישה שהגעתי לבית שלי, אין תחושה משמעותית יותר מלשרת בתפקיד שהוכשרת אליו כל כך הרבה זמן״, ציינה. ״במהלך ההכשרה, שובצתי במגמת שייט, ואני משרתת כמפקדת מוצב הגשר. הספינה מחולקת למוצבים, והגשר זה המקום ממנו מנווטים ומשיטים את הספינה - מוצב הניווט״, היא מסבירה על מבנה האח״י.

״במהלך הפעילות המבצעית תוך כדי המלחמה, אנחנו מבצעים תקיפות בכל הזירות, מסייעים לכוחות המתמרנים בחוף - בכוח של אש מסיבית ובסיוע בתצפית. אני נמצאת על ספינה שייעודה הוא להגן על שטח ישראל מפני חדירות כלי שיט - ובמקביל מבצעת תקיפות רבות, בייחוד תוך כדי הלחימה האינטנסיבית של הכוחות בתוך הרצועה״, היא ממשיכה לתאר את הפעילות על הספינה.

אביה של המפקדת אורי גרוסבך בתקופת שירותו בתור מפקד בספינה (צילום: פרטי)
אביה של המפקדת אורי גרוסבך בתקופת שירותו בתור מפקד בספינה (צילום: פרטי)

ב-7 באוקטובר כאמור, אורי מיד התייצבה למשימתה, כשבמקביל אחיה ובן דודה נלחמים ברצועת עזה - ואילו היא, אי שם בחופי עזה - לוקחת חלק בתקיפות ומסייעת להם לבצע את ייעודם בהצלחה. מלבדם, גם אביה של אורי התייצב למילואים בצפון - ועל שירותה הוא גאה בה במיוחד בשל העובדה שהוא עצמו שירת כמפקד ספינת הטילים אח״י חץ - ממש באותה בספינה אשר ביתו אורי נלחמת בימים אלו: ״פיקדתי על הספינה קרוב ל-3 שנים - עד למבצע ׳ענבי זעם׳ בלבנון בשנת 1994. נראה שביתי נדבקה בחיידק באהבתה לחיל הים, זו גאווה לדעת שהילדה שלי נלחמת אי שם, וממשיכה את המסורת המשפחתית״, אומר ועוד מוסיף כי ״לצערנו, אנחנו שוב חוזרים חלילה למלחמות ומבצעים נוספים באותן גזרות - עם אותם האויבים, ואין ספק שהדור שלנו חכם וחזק מאיתנו - אשרינו שזכינו ללוחמים ולוחמות כאלה מסורים״.