ראש המוסד דדי ברנע, השוהה בדוחא, בירת קטאר, המשיך בסוף השבוע בניהול השיחות עם עמיתיו - ראש ה־CIA וויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד אל־תאני. במהלך השיחות התגלעו פערים משמעותיים בסוגיית המפתחות לשחרור חטופים בתמורה למחבלים.

במהלך סוף השבוע הניחה ארה"ב הצעת פשרה על השולחן שמתמקדת במספר ובזהות המחבלים שישוחררו - וישראל נענתה לה בחיוב. נכון לאמש טרם הגיעה תשובת חמאס להצעת הפשרה. צוות המשא ומתן ממשיך בינתיים את שיחותיו, כשבשטח פרוסים צוותי עבודה מקצועיים בניהול המוסד, יחד עם הצבא והשב"כ. ברנע המריא לקטאר בצוהרי יום שישי, לאחר הדיון של חברי הקבינט עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן. גורמים המערים בשיחות אמרו ל"מעריב" עוד לפני תשובת חמאס כי נרשמה התקדמות במגעים לעסקת חטופים.

לדברי מקורות אירופיים, חלה התקדמות הדרגתית וחשובה בשיחות בקטאר. לדבריהם, "יש עוד דרך ארוכה ומורכבת, אבל בהחלט יש התקדמות". עוד הוסיפו כי "הייתה הצעה של חמאס שלא מקובלת לחלוטין. הייתה תשובה ישראלית שלא מקובלת על החמאס. המו"מ נועד לצמצם פערים. עדיין יש דרך ארוכה, יהיו עוד משברים".

לאחר שסבב השיחות הנוכחי יסתיים, בישראל תתקיים התייעצות ביטחונית כדי לקבל עדכונים מהמשלחת. אמש שבו ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון לישראל מקטאר. בכיר ישראלי אמר כי שאר צוות המו"מ יישאר בדוחא בשלב הזה. לדבריו, השלושה חוזרים לארץ כיוון שתשובת חמאס להצעת הגישור האמריקאית צפויה להגיע רק בעוד 24־48 שעות. בקטאר שוהים כמה מבכירי חמאס, בהם אסמאעיל הנייה, ח׳אלד משעל וח'ליל אל־חיה, סגנו של יחיא סנוואר.

אתמול התייחס דובר המל״ל בבית הלבן ג'ון קירבי לסוגיית המגעים לעסקת חטופים, ואמר: "מעריכים שהשיחות לעסקת חטופים מתקדמות, הדיונים מתמשכים, יש סימנים טובים, מאמינים שהפערים מצטמצמים". עם זאת, הוסיף קירבי כי בכוונת ארצו להבהיר לישראל את "דאגתה העמוקה" מפני פעולה ברפיח. לדבריו, "ארה"ב מאמינה שזה יהיה אסון. לא ראינו תוכניות אמינות להזזת התושבים ברפיח. נחלוק עם המשלחת הישראלית אלטרנטיבות להשמדת חמאס בלי פעולה צבאית רחבת היקף ברפיח".

בעיתון הלבנוני "אל־אח'באר" דווח בסוף השבוע כי במהלך ביקורו של בלינקן בקהיר הוא אמר כי מבחינת ארה"ב, המלחמה תסתיים עד סוף השנה הנוכחית. על פי הדיווח, מזכיר המדינה העלה כמה הצעות לגבי אופן ההתמודדות עם המצב ברפיח והעברת הפליטים העזתים, מה שיאפשר לישראל לפעול צבאית בעיר.⁠ ⁠מצרים דחתה את ההצעות הללו, וטענה כי יידרש זמן רב ליישם את ההצעות לשינוע העזתים. היא הוסיפה כי לא ניתן יהיה להתקדם לאור המצב ההומניטרי ה"קטסטרופלי" שמאיים, לדבריהם, על הפלסטינים בתוך רצועת עזה.

ברשת אל־ג'זירה דווח אמש כי ישראל במהלך השיחות הסכימה לאפשר ל־2,000 פלסטינים ביום לשוב לצפון רצועת עזה. לפי ההצעה הישראלית, החזרה לצפון הרצועה תתחיל שבועיים לאחר תחילת הפסקת האש. עוד נמסר בדיווח כי ישראל דרשה כי בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט בשנת 2011 ונעצרו מחדש - חמאס ישיב את גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין. לפי הדיווח, הונחה על השולחן הצעה ישראלית לגרש לחו"ל אסירים שהיו כלואים למאסר עולם ושוחררו, זאת מבלי לאפשר להם לחזור לגדה או לעזה.