הכתב הצבאי של חדשות 13, אור הלר, התראיין היום (רביעי) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. הוא דיבר על התקיפה בלבנון, על התקיפה הנוספת בסוריה, על הווידוא שצה"ל עשה טרם הודיע שמרואן עיסא חוסל, ועל ההסלמה בצפון.

פעילי חיזבאללה הותקפו בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

על התקיפה בלבנון, אמר: "המסר הוא לחיזבאללה - ישראל לא מסתפקת בלנקות את קו המגע בגבול לבנון אלא באמת פועלת בעורף. את זה צריך לחבר לתקיפה שהייתה אתמול לפנות בוקר עוד יותר רחוק, 900 ק"מ מזרחית לגבולות ישראל, כאשר חיל האוויר הישראלי תוקף שם את האיראנים, בדגש על המאמץ האיראני להכניס נשק מתקדם גם לארגוני הטרור בשטחים. שם הייתה תקיפה מעניינת, הותקפו יעדים של מטה המבצעים של משמרות המהפכה, שאחראיים על משלוחי נשק, טילים נגד טנקים, מטענים, לשטחים דרך ירדן. זה נתיב שלישראל מאוד חשוב לסכל אותו, לפני שיעשה כאן דברים רעים מאוד".

סיכול הברחת הנשקים מגבול ירדן (צילום: דוברות המשטרה)
סיכול הברחת הנשקים מגבול ירדן (צילום: דוברות המשטרה)

הוא ענה על השאלה לאן המלחמה עם חיזבאללה הולכת לאחר עליית המדרגה אתמול: "קשה מאוד להעריך, אנחנו רואים במלחמה עם החיזבאללה מלחמה מתוחמת. יש ימים של הסלמה וימים יותר רגועים, יש ימים שבאמת קשה מאוד לשמוע על איזושהי אזעקה בצפון, ומנגד יש ימים עם עשרות רקטות, היה לנו כבר יום עם יותר ממאה. אנחנו רואים שזה עולה ויורד באינטנסיביות. כרגע אנחנו ממשיכים את אותה חשיבה, שחיזבאללה לא רוצה מלחמה כוללת בהנחיית הפטרון האיראני. לכן אנחנו נשארים עם ימי קרב כאלה, במסגרתם הצפון עדיין ריק ונטוש. התחושה של רבים בצפון שישראל מזניחה חבל ארץ שלם".

פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

"אנחנו בהחלט במגמת הסלמה ביממה האחרונה, במה שנקרא הדיאלוג באש שבין צה"ל לחיזבאללה. אנחנו רואים באמת גם מצד אחד הרבה רקטות שחיזבאללה ירה, יותר מ־65 רקטות, ומנגד גם בישראל מסלימים את הפעולות שלהם. בעיקר המסר הוא התקיפות ארוכות הטווח, בצפון מזרח לבנון. תוקפים מחסנים של כטב"מים, שדות תעופה של כטב"מים, רקטות", אמר על המצב בצפון.

מרואן עיסא  (צילום: דובר צה''ל)
מרואן עיסא (צילום: דובר צה''ל)

על חיסול מרואן עיסא, אמר: "ראינו כל מיני גורמים בחמאס מכחישים, והעובדה שישראל חיכתה שבועיים ויותר מרגע התקיפה על אותה מנהרה בא שהה מרואן עיסא ועד אותה הודעה רשמית - מראה לנו שרצו ללכת על בטוח עד שהגיעו האינדיקציות המודיעיניות שאישרו את חיסולו", הסביר. "אנחנו זוכרים את ההודעה של היועץ לביטחון לאומי, את התדרוכים הלא רשמיים של צה"ל, אבל בסוף זה לקח שבועיים או יותר עד שהגרי עומד מול המצלמות ומצהיר שמרואן עיסא חוסל. מי שאומר שהוא חי - שיביא את הראיות. ישראל אומרת רשמית 'חוסל', וזה החיסול הכי משמעותי ברצועת עזה מאז שבעה באוקטובר, מהאנשים הכי קרובים לסינוואר ודף. זה חיסול שהוא גם מסר לסינוואר ודף שהם הבאים בתור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm