בשיחה שערך סגן ראש מל"ל לשעבר ומנכ"ל "מפקדים למען ביטחון ישראל", אל"מ (מיל') איתמר יער, עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, אמר: "אנחנו בלחימה הולכת ומתגברת בצפון. אנחנו לא במלחמה. ברגע שנהיה במלחמה, האינטנסיביות תהיה הרבה יותר גדולה. המרחב שיהיה חשוף לפגיעות יהיה הרבה יותר גדול. נראה שאנחנו מתקרבים לרגע שבו נהיה במלחמה, כלומר מדינת ישראל וצה"ל יצטרכו להקדיש את כל היכולות שלהם לצפון. אנחנו עדיין לא שם. עדיין יש תקווה שנימנע מזה כי המחירים יותר גבוהים בשני הצדדים. לצערי מאחר שהנזקים הולכים וגדלים אנחנו מתקרבים וצריכים להיות מוכנים לזה".

אחיו של ההרוג בקרית שמונה: "כל הזמן הזה היה לנו את המחשבה שפה לא יורים"

פשיטה ממספר כיוונים: צה"ל פועל בשכונת אל-אמל שבח'אן יונס

בהמשך הוא מחדד את ההבדל בין לחימה למלחמה בהקשר ההתקפי: "זה אומר שצה"ל יפעל בביירות וזה יהיה הדבר היותר בולט לעין, צה"ל יפעל הרבה יותר במרחבים שונים בתוך לבנון. אם נגיע למלחמה יהיה צורך כנראה להפעיל כוחות קרקעיים לאורך קו הגבול כולל בלבנון. אני מניח שקו הסיום לא יהיה הקו הכחול. עיקר העבודה בדרום נעשתה ומה שיעשה את ההבדל יהיה הפעולה ברפיח. אם נגיע לשלב שנכנסים לרפיח בלחימה ולא מציגים איזשהו הסדר, הפסקת הלחימה בדרום תהיה אחרי שנשתלט על רפיח. אין ספק שפעולה ברפיח זה השלב הגדול האחרון. זה העיכוב הגדול שמונע טיפול בירי הטילים והרקטות בצפון. אין לנו מטרה להגיע למלחמה".

באשר למלחמה בצפון אל מול המצב בדרום התייחס: "הבעיה האסטרטגית שישראל ניצבת בפניה, היא מה באמת קורה בדרום והאם אנחנו מגיעים לאיזשהו מצב שבו מדינת ישראל תוכל להחליט שמבחינתה אפשר לעבור מלחימה למלחמה. יכול היות שנצטרך להגיע למלחמה בצפון לפני שיהיה אפשר להכריז שהמלחמה בדרום נגמרה". הוא מוסיף: "צריך לשאול את עצמנו האם פינוי הישובים היה נכון. היה צריך לפנות רק את הישובים שהם על הגדר. זה היה מוגזם ומיותר בחלק מהמקומות".

לסיום, יער מסכם: "בסוף מלחמה מגיעים להסדר. זאת צריכה להיות המטרה של כולנו למרות שהדם רותח. יש פה גם את השיקול הבינלאומי. אין לנו את הלגיטימציה לצאת למלחמה בצפון".