לוחם מגלן וחברו הקרוב של רס"ל סיון ווייל (לוחם ביחידת אגוז, בן 20 מרעננה, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע ב-29 במרץ מפגיעת RPG), התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל. א' סיפר בין היתר על התחושות הקשות בעקבות מות חברו, על ההכרות המיוחדת בין השניים וגם - הוא מספר מדוע בחרו לעלות לארץ מצרפת. א' שיחזר את האירוע שגרם למותו הטראגי: "צוות יחידת אגוז שהו בתוך מבנה ומחבל יצא מאפשהו וירה RPG לחלון. אחד האירועים הכי משמעותיים ונוראיים שהיו במלחמה, כל הצוות נפלו פצועים, 15 מתוך 15. מתוכם 2, אלון וסיון לא שרדו את הפגיעה". 

"מבחוץ הוא היה נראה ילד קצת ביישן, רציני, מופנם, אבל כשמכירים אותו קצת וברגע שהוא נפתח, הוא הכי שטותניק. הוא היה דעתן מאוד, לא היה מפחד להגיד את מה שהוא חושב. אנחנו סוג של משפחה גדולה. הסבתות והמשפחות שלנו גרות בצרפת. הוא ואני גדלנו עם טיולים משפחתיים בארץ, בעולם, ארוחות שישי, ארוחות חג".

א', משחזר בכאב את הרגעים בו ראה את וויל בזמן פעילות בשבעה באוקטובר: "הצוות שלי ואני הוקפצנו לכיסופים, היינו שם באזור הצהריים, ולקראת הערב אני מגיע לכניסה לקיבוץ ורואה את סיון, הוא מסתכל עליי במעין חיוך, איזו מציאות הזויה, אומרים 'בואנה מה קורה', לא קולטים את הסיטואציה אבל הוא שמר על ציניות. הוא סיפר לי איך עבר עליו היום. היה חתיכת בלאגן, אבל זה היה רגע מאוד הזוי, חבר הכי טוב שלי מהבית אני פוגש אותו בכיסופים ברגע הקיצוני הזה. זה היה מאוד משמעותי".

על הפציעה שגרמה למותו סיפר: "הוא קיבל אפנדיציט באמצע עזה, באמצע התקפה על חאן יונס. פינו אותו לבית החולים, הוא עשה ניתוח והיה חודשיים בבית. זה היה סוג של מתנה מאלוהים, שיתן לו חודשיים להנות קצת מהאהבה בבית, להרגיש קצת אזרח, קצת להנות מהחיים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm