מסעוד אלפאק, מומחה לענייני איראן ומרכז אסיה, התראיין היום (רביעי) לערוץ הטלוויזיה אלחדת' והתייחס לריבוי המקרים של נפילת רשתות האינטרנט באיראן לאחרונה. 

במקום להגיב ב-7/10: צבי יחזקאלי מסביר - זה תרגיל ההונאה שהיינו צריכים לעשות לחמאס
יש תאריך כניסה לרפיח? "נתניהו מנסה בעיקר להרגיע את הרוחות"

"מוקדם לדבר על כך", אמר אלפאק. "הרשויות לא עסקו בכך, אולם סוכנות הידיעות הגרמנית DW סיקרה את הידיעה ודיווחה מפי חברת שאטל שהנפילה וירידת המהירות הם תוצאה של התערבות חיצונית, דהיינו התערבות אשר היא חיצונית לרשת האינטרנט. כלומר, יש גורמים מחוץ לרשת שמנסים להשפיע על רשת האינטרנט. הסיבות לא ברורות כעת אולם ייתכן שמדובר בניסיון להשתלט על אתרים רבים בעת הנוכחית, בפרט לאור הדיבור החם על התקיפות האיראניות האפשריות וכיוצא באלה.

זאת לא הפעם הראשונה שכן בתחילת השנה האיראנית החדשה שהחלה ב-20 במרץ הייתה ירידה משמעותית במהירות רשת האינטרנט. כעת כמה חברות ואפילו שרתי חברות הפלאפון באיראן דיווחו על ירידה ועל תקלה ברשת האינטרנט".

על השאלה האם זה משפיע על האתרים הרגישים באיראן ועל האפשרות לפרוץ אליהם, השיב: "ייתכן שיש לזה קשר לאפשרות פריצה. ייתכן שאיראן מתמודדת עם סוג של פריצות שהרי ידוע שמלחמת הסייבר בין איראן לישראל בעיצומה. איראן מבצעת תקיפות סייבר נגד אתרים ישראליים וישראל עושה זאת ומנסה לחדור למתקנים איראניים ספציפיים ורגישים בפרט צבאיים וביטחוניים".

כשנשאל האם ממשלת איראן סבורה שהעניין עם רשת האינטרנט הוא אמצעי הגנה במקרה של איומים חיצוניים כמו האיומים הישראליים, ענה:
"ייתכן שזאת הסיבה. עד כה כפי שאמרתי השלטונות באיראן לא הודיעו על הסיבות ועל האירוע. על כן, עלינו להמתין. הנפילה החלה בשעה 10 בבוקר לפי שעון טהרן והוא נמשך עד כה על פי הדיווחים שמתפרסמים כעת".

על נפילות האינטרנט אמר: "הנפילה נמשכת כמה שעות מהשעה 10 בבוקר ועד עכשיו. הנפילות לדעתי מטופלות אולם עד כה התקלה טרם נפתרה והשלטונות לא הודיעו על הסיבות אולם כפי שחברת שאטל הודיעה הסיבות נובעות מהתערבות חיצונית. עדיין לא ברורה מטרת ההתערבות הזאת".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה