היום (חמישי) במהלך פעילות של בלשי ימ"ר ירושלים יחד עם המסתערבים של מג"ב ירושלים, הכלב המשטרתי  'תומס', היחידה האווירית וצה"ל, נערך חיפוש בבית בכפר עיזריה הממוקם מזרחית לירושלים.

בחיפוש שערכו כוחות המשטרה, נתפסו במספר דירות במקום כשהם מוסלקים, אמצעי לחימה רבים: כלי נשק מסוג M16, אקדח מסוג גלוק, מספר רב של מחסניות, 4 אקדחי איירסופט, נשק ארוך איירסופט חלקי נשק רבים, מדי צה"ל, אפוד קרמי ועוד. בעקבות חשיפת הממצאים הרבים שנתפסו על ידי הכוחות, נעצרו שני תושבי עיזריה בני 32 ו–44 על ידי השוטרים בחשד להחזקת השלל הרב והם הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר ירושלים. 

במשטרה מציינים "משטרת ישראל תמשיך לפעול למאבק נחוש ובלתי מתפשר בנשק הבלתי חוקי ובאמצעי לחימה המשמשים לפעילות פלילית או ביטחונית, למען בטחון מדינת ישראל ותושביה".

כזכור, מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים חשפה ועצרה חוליית מפגעים תושבי מזרח ירושלים, שהכינו והשליכו מטעני צינור מאולתרים ואבנים לעבר הרכבת הקלה וכוחות הביטחון בצפון ירושלים. עם סיום החקירה במשטרה, מחר צפוי נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות.

בתקופה האחרונה התנהלה חקירה בימ"ר ירושלים, בחשד להשלכה והנחת מטען צינור מאולתר, ויידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה ולעבר ניידת משטרתית בצפון ירושלים. בהתאם להתפתחות החקירה, במהלך השבועות האחרונים, עצרו בלשי ימ"ר ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ירושלים, ארבעה  חשודים כולם קטינים בני 15 – 16 תושבי מזרח ירושלים.  מהחקירה עלה כי ארבעת החשודים, שחלקם חברו יחדיו, התאמנו והרכיבו מטען חבלה (מטען צינור מאולתר) ותיעדו את המעשה. 

עוד עלה בחקירה כי בחודשים האחרונים, אחד החשודים השליך מטען צינור לכיוון הרכבת הקלה בירושלים וחלק מהחשודים הנוספים יידו אבנים לעבר הרכבת ונמלטו מהמקום. שוטרים שהוזעקו למקום בעקבות דיווח על ידויי אבנים וירי זיקוקין, החלו בחקירה ואיסוף ראיות, ובהמשך נחשף והתברר שמדובר היה למעשה במטען צינור מאולתר שהתפוצץ לאחר שהושלך לעבר הרכבת ולכן נפתחה חקירה בימ״ר ירושלים. 

במשטרה מציינים כי חוקרי ימ״ר ירושלים חשפו מקרה נוסף, שבו אחד מהחשודים הניח מטען צינור מאולתר מתחת לקרון בעת שהרכבת הגיעה לרציף, אולם המטען לא התפוצץ והחשוד נמלט מהמקום. בשני המקרים לא היו נפגעים מקרב נוסעי הרכבת ועוברי אורח, ונגרם נזק קל לרכבת הקלה.

עוד עלה בחקירה כי חלק מהחשודים היו מעורבים בחודשים האחרונים גם במספר מקרים של יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון. כאמור החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה ומעצרם הוארך מעת לעת. עם סיום החקירה וגיבוש התשתית הראייתית הוגשה נגד המעורבים הצהרת תובע והבוקר אמורה הפרקליטות להגיש כתב אישום חמור בעניינם.