כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום (שלישי) במרחב עין בעאל שבלבנון, וחיסלו את איסמאעיל יוסף באז, מפקד גזרת החוף בחיזבאללה. איסמאעיל שימש כגורם בכיר וותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט. שעות לאחר מכן נמסר מחיזבאללה, כי בחיסול בזירה אחרת בדרום לבנון, חוסל פעיל הארגון מחמוד איברהים פדלאללה.

כמו כן, צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, במרחב כפר דונין, את המחבל מחמד חסין מצטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית ביחידת רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה. חסין שימש כאחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר מדינת ישראל ממרחב הגזרה המרכזית והמערבית בלבנון. בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה.

לא פינוי או התמגנות: הדרך לנצח במלחמה היא להכשיר את האוכלוסייה מראש | דעה
הווטרינרים שנשארו עם בע"ח והזוג שחגג מול ענני עשן: מיהם "המפונים" שלא התפנו?

מאז החיסול אחר הצהריים, נורו מספר מטחי רקטות לעבר קרית שמונה והר מירון, וכן לעבר שלומי ויישובים נוספים בגליל המערבי. במרחב הר מירון זוהו שבע נפילות בשטחים פתוחים.  שעה קלה קודם לכן, התפוצצו שני כטב"מי נפץ באזור בית הלל שבגליל העליון, ללא שנשמעה אזעקה מראש. שלושה נפצעו קל.

תיעוד תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

בצה"ל אישרו  כי המחוסל בתקיפה הוא איסמאעיל יוסף באז, שהיה גורם בכיר בגזרה המערבית של חיזבאללה. גם בארגון הטרור אישרו את החיסול.

איסמאעיל יוסף באז - בכיר חיזבאללה שחוסל (צילום: רשתות ערביות)
איסמאעיל יוסף באז - בכיר חיזבאללה שחוסל (צילום: רשתות ערביות)

בהמשך, דווח בלבנון על שתי תקיפות נוספות בדרום המדינה. לפי שעה טרם ידוע מי או מה היו מטרת התקיפה, אך דווח על שני הרוגים נוספים. לפי דיווח של דורון קדוש בגל"צ, מפקד בכיר נוסף בחיזבאללה חוסל.