דובר משרד ההסברה המצרי דיאא' רשוואן העביר היום (רביעי) איום מרומז כלפי ישראל, אם תבחר לממש את תוכניותה לתמרון קרקעי ברפיח. בריאיון לערוץ אל-ערביה תהה: "האם ישראל מבינה היטב מה המשמעות של האזהרות של מצרים מלהיכנס לרפיח? האם היא תבחר באפשרות הזו על חשבון 45 שנים של שלום, ותעמיד אותנו במצב שבו ישראל לא באמת יודעת כיצד נגיב?".

לטענתו, כניסה קרקעית לרפיח מהווה לא רק סיכון להסכם השלום וליציבות הביטחונית במצרים, אלא גם לכהונתו של ראש הממשלה נתניהו. "הוא אמר שהוא ימוטט את חמאס ולא הצליח, שישחרר את החטופים ולא הצליח ושיגרום לכך שעזה לא תאיים על הביטחון של ישראל. גם בזה הוא לא הצליח".

הוא הוסיף: "זה עלול להיות הסוף של הקריירה הפוליטית שלו, משום שגם בפעילות ברפיח הוא לא ירשום הישגים משמעותיים, ואף עלול להביא למותם של חטופים נוספים שמוחזקים באזור. הדרך היחידה לשחרר אותם תהיה באמצעות משא ומתן - שאנחנו, קטאר וארצות הברית פועלות לקידומו".

חיילים מצרים חמושים בגבול עם רצועת עזה במעבר רפיח (צילום: רויטרס)
חיילים מצרים חמושים בגבול עם רצועת עזה במעבר רפיח (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר השבוע, מסר גורם ביטחוני בקהיר לאל-אח'באר כי "החרפת המתיחות בחזיתות אחרות הובילה את ישראל לבחון את ההחלטה להסתער על רפיח", וציין כי "ההערכות הנוכחיות כוללות אפשרות שהכיבוש יגביר את התקיפות האוויריות ברפיח, בניסיון לחץ על הפלגים במשא ומתן".

בצל ההתפתחויות, הכריז דובר צה"ל על גיוס מורחב של מילואים לגזרת עזה. "בהתאם להערכת המצב, צה״ל מגייס בימים הקרובים כשתי חטיבות מילואים למשימות המבצעיות בגזרת עזה. גיוסם יאפשר את המשך המאמץ והמוכנות להגנה על מדינת ישראל ושמירה על בטחון התושבים", נמסר בהודעת דובר צה"ל.