ישראל צפויה להזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב ותגביל את התקפותיה למתקנים הקשורים לאיראן בסוריה, כך פורסם היום (רביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל". 

איראן ממתינה בדריכות לתגובה ישראלית: "עלינו לנקוט בקור רוח"
אסטרטגיה סדורה לתגובה לאיראן? "הממשלה מתחמקת מזה כל הזמן"

הסעודים והאמירויות חלקו מידע מודיעיני שתרם לתגובה הגנתית מוצלחת למתקפה האווירית רחבת הידיים של איראן, אמרו הגורמים הערביים. עם זאת, הם שללו מארה"ב וישראל את השימוש במרחב האווירי שלהן ליירט טילים ומזל"טים. 

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול למפקדי צה"ל כי "האיראנים לא יוכלו לבסס סטטוס חדש של הרתעה מול מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר פועלים בכל מקום - שמי המזרח התיכון 'פתוחים', וכל אויב שילחם בנו ייפגע, לא משנה היכן הוא נמצא".

ישראל הבטיחה למדינות המפרץ ולמדינות ערביות אחרות ביום שני כי תגובתה למתקפת איראן לא תסכן את ביטחונן ותהיה ככל הנראה מוגבלת בהיקפה, אמרו גורמים ערביים אזוריים. "ישראל הבטיחה למפרציות ומדינות ערב שהמענה לתקיפה האיראנית לא יסכן את ביטחונן, וסביר שיהיה מוגבל בהיקפו. ישראל תזהיר את בנות בריתה לפני תגובתה שעשויה להיות מוגבלת למתקנים איראניים בסוריה"' כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

בתוך כך, איראן מתכוננת למתקפת תגמול ישראלית על שטחה או נציגי, כך טענו גורמים סורים ואיראנים. הדבר מצטרף להודעת איראן מיום רביעי האחרון, לפיה ספינות המסחר שלה צפויות להיות מאובטחות. כמו כן, היא החלה לפנות כוחות גדולים מסוריה, זאת מחשש לפגיעה בהם.