"כשחיזבאללה נכנס למלחמה הזאת, הוא נכנס כדי לתמוך במה שקורה בעזה ובכלל הלחץ האיראני, אבל האמת היא שהאווירה עכשיו בלבנון לא מוכנה בכלל לפתיחה במלחמה", טענה הבוקר (רביעי) העיתונאית הלבנונית מונה פיאד בראיון לרשת אל חדת' הסעודית.

תגובת הנגד קרבה? ישראל צפויה להזהיר את בנות בריתה הערביות לפני התקיפה באיראן
איראן ממתינה בדריכות לתגובה ישראלית: "עלינו לנקוט בקור רוח"

"היות שלבנון היא מדינה מפולגת ואפילו איראן היא מדינה מפולגת והמצב הכלכלי בה רע. כל מתקפה רצינית של ישראל באיראן מהווה איום חמור מאוד על הזירה הפנימית שם, מכיוון שבעבר איראן הייתה מאוחדת אבל עכשיו יש שם התנגדות רבה למשטר בדעת הקהל הפנים איראנית, וכך גם בלבנון. כל מלחמה בלבנון על רקע אווירת הפילוג שבה אנו שרויים תהיה קשה מאוד ללבנונים. אמנם המתקפה תאחד אותם נגד ישראל, אבל האווירה הקשה בין הפלגים השונים במדינה לא מסייעת להתנגדות לישראל".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשל החשש מהשלכות עימות ישיר עם ישראל, לטענת העיתונאית "טהרן לא מעוניינת עכשיו בהסלמה". "המתקפה של איראן הוכיחה שישראל לא מסוגלת להגן על עצמה ללא עזרה מהאחרים בנסיבות הקיימות", טענה, "אבל מה שקרה הוא סוג של סימולציה: כשרוצים להכות או לפתוח במלחמה נגד מישהו אחר הדבר צריך להישען על הפתעה ועל חשאיות, ואם מודיעים על כך זמן מה מראש – כפי שאיראן עשתה – משמעות הדבר הוא שהתכוננו והכשירו את הקרקע כדי להימנע מפגיעות. איראן מאז המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר איראן הפכה ניטרלית, והיא נגררה רק בשל רצף האירועים בעקבות המערכה הזאת".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה