בצל הגדלת כמות משאיות הסיוע שמדינת ישראל מעבירה לעזה, בתנועת צו 9 חושפים כי אמש סמוך בחצות, ובפעמים נוספות בימים האחרונים, מדינת ישראל העבירה לעזה עשרות משאיות ובהן ברזל וציוד נוסף, זאת במקביל לאלפי המשאיות שהיא מעבירה בחודשים האחרונים.

את הברזל והציוד, כך על פי המידע שהגיע, מעבירה המדינה בשעות הלילה המאוחרות דרך מעבר ארז, בו נכנסו מחבלי הנוחב'ה בשבעה באוקטובר, והשמידו את המעבר. בחודשים האחרונים מדינת ישראל שיקמה אותו וכעת בתנועה אומרים כי הוא משמש שוב את מחבלי החמאס.

אמש פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי נכנסו  לרצועת עזה 342 משאיות של סיוע - 225 מהן עברו בכרם שלום, כ-100 משאיות במעבר ניצנה ו-17 משאיות במעבר הצפוני.

בתנועת צו 9 תקפו בחריפות את העברת הסיוע המורחב: "מדובר במחסום ממנו נכנסו עשרות מחבלי הנוחב'ה בשבעה באוקטובר וביצעו את הטבח. לא ייתכן שמדינת ישראל מעבירה דרך המחסום סיוע שמחזק את ארגון הטרור חמאס".

עוד הוסיפו: "במסווה של סיוע הומניטרי, מדינת ישראל מעבירה גם ציוד וברזל לאותם אלו שחטפו, אנסו ורצחו את ילדינו. מדובר בשגיאה נוראית שמרחיקה את שחרורם של החטופים והחטופות שלנו ונותנת כוח חסר תקדים לאיוב בשעת מלחמה".